dricker mycket vatten

Sv: dricker mycket vatten

Hur mkt dricker hon? Det är ju väldigt varmt just nu och att bära på extra vikt frestar ju på en del. Våra hästar dricker minst 50-60 liter var per dygn nu.

Mvh JV

hade nog varit mer orolig om hästen inte drack mkt i denna värmen, ovsett dräktig eller ej.

Saltsten i hagen har du redan antar jag? För har man inte det så blir det svårt med att upprätthålla vätskebalansen i denna värmen.
Kolla gärna också att hästen begriper vad saltstenen är till för, en del är ju lite saktfärdiga :grin:. Jag brukar ta fram hästen till stenen, ta en blöt hand och gnugga på stenen, hålla fram handen till hästen, de brukar slicka lite då. Sen erbjuder jag den nedbötta stenen att slicka på.

Liknande trådar

Samhälle Vatten i kranen är något som många tar för givet. Det skall gå att dricka, smaka bra och vara gratis. Nu så införs individuell mätning...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
5 190
Senast: sjoberga
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
696
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 058
Senast: Piaff
·
Hästvård Bra tips och idéer vad vi kan blanda i vattnet? Kört med juice tidigare men det vill han inte ha nu. Han dricker någorlunda ute vad jag...
2
Svar
20
· Visningar
875

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Strö i boxen