Inga problem.Sorry! Jag blandade faktiskt ihop ditt svar med @Hiddeous som talade om att det vore en stor uppoffring.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inga problem.Sorry! Jag blandade faktiskt ihop ditt svar med @Hiddeous som talade om att det vore en stor uppoffring.
Och det är ju just därför, för att det handlar om varm dryck, som det är onödigt att dricka under tiden man hanterar barnet. Man kan sätta barnet ifrån sig under tiden. Det låter märkligt att tycka att det är en stor uppoffring.
Du hade förstås inget svar på min fråga till dig i nästa post?
Så du tänker att om @Hiddeous får barn igen och blir kaffesugen när hon ska amma så kommer hon att tänka "visstnej, Tora sa att det var fel" och så har du räddat ett barn? Och @micaelathegreat ska så här i efterhand ha dåligt samvete för att hon inte tänkte lika långt som du?Nu är det så här att vissa av oss faktiskt jobbar och har ett liv utanför Buke vilket gör att jag inte har tid att hänga här hela tiden och svara omedelbart på allt det du skriver.
Skuldbelägga och skuldbelägga..... Om man inte kan påpeka att någon gjort fel så kan ju denna någon aldrig lära sig något av sina misstag. Inte heller någon annan som läser här heller för den delen.
Typ gjort är gjort och du hade tur denna gången men tänk på det till eventuell nästa gång.
Nu är det så här att vissa av oss faktiskt jobbar och har ett liv utanför Buke vilket gör att jag inte har tid att hänga här hela tiden och svara omedelbart på allt det du skriver.
Skuldbelägga och skuldbelägga..... Om man inte kan påpeka att någon gjort fel så kan ju denna någon aldrig lära sig något av sina misstag. Inte heller någon annan som läser här heller för den delen.
Typ gjort är gjort och du hade tur denna gången men tänk på det till eventuell nästa gång.
Det är ungefär som att säga att man är medveten om risken och försiktig och därmed är det ingen fara att rida utan hjälm.Eller så var jag medveten om risken och var försiktig?
Och eftersom du läst tråden ser du att det rörde sig om inte speciellt varmt te. Jag har inte riskerat mitt barn. Chill.Det är ungefär som att säga att man är medveten om risken och försiktig och därmed är det ingen fara att rida utan hjälm.
Hört talas om olyckor?
Den stora skillnaden är att i fallet med hjälmen tar du risken, i fallet med kaffe gör ditt barn det. ..
Säger ingen något alls så kan ingen lära sig någonting nånsin.Så du tänker att om @Hiddeous får barn igen och blir kaffesugen när hon ska amma så kommer hon att tänka "visstnej, Tora sa att det var fel" och så har du räddat ett barn? Och @micaelathegreat ska så här i efterhand ha dåligt samvete för att hon inte tänkte lika långt som du?
Det är just att du ska lära andra föräldrar hur de ska agera som är moraliserande och skuldbeläggande. TS frågar efter synpunkter så ge henne det, men låt gärna bli att tjafsa om "varför" med folk som bara inte gör som du.
Och där tycker vi olika helt enkelt. Jag bedömde att jag klarade av att göra det på ett säkert sätt, vilket i efterhand visade sig stämma med tanke på att jag inte spillde på nåt av barnen.
Fast just DET är ju ett riktigt kasst argument. Det är som att köra bil utan bälte i ett år och sedan hänvisa till att det är helt säkert eftersom man inte dog. Vilket inte alls gör det säkert (eller bevisat osäkert för den delen), det bevisar bara att just då hände inget. Man kan inte dra randomiserad studie-slutsatser av en sina egna upplevelser.. även om folk väldigt gärna gör det.
Men nu påpekar ju du saker för mig som du inte hade gjort.Fast att känna behovet av att påpeka att andra vuxna människor gör fel med sina barn och utsätter dem för risker för att du inte gjort så blir ju himla konstigt.
Jag förutsätter att man som vuxen människa vet att varm dryck är just varm och därför tar hänsyn till detta däremot tycker jag inte det behöver innebära att man absolut inte kan dricka varmt när man ammar. Då borde det ju gälla i alla situationer med barn? Aldrig sitta på café med en kopp kaffe och ongen i närheten eftersom den kan få tag i koppen, aldrig använda ugnen när barnet är i närheten, osv osv.
Dessutom känner jag att risken är precis lika stor att man tappar glaset med kall dryck i huvudet på ongen vid amning och orsakar hjärnskakning, kondens brukar bli sådär halt och jobbigt på glas. Bäst att inte stoppa i sig något alls omkring barnen för att vara på den säkra sidan!
Men nu påpekar ju du saker för mig som du inte hade gjort.
Varför tror du att det finns spis och ugnskydd? En fastighetsägare har skyldighet att tillhandahålla tex spiskydd.
BVC brukar upplysa om riskerna med heta drycker. Finns tom en film om det som brukar visas i föräldragrupperna.
I hela denna tråden har jag inte fått höra ett endaste vettigt argument till varför man just absolut måste dricka heta drycker när man håller på med sitt barn. Varför är det så omöjligt att vänta en stund?
Det är ungefär som att säga att man är medveten om risken och försiktig och därmed är det ingen fara att rida utan hjälm..
BVC brukar upplysa om riskerna med heta drycker. Finns tom en film om det som brukar visas i föräldragrupperna.
Man kan inte dra randomiserad studie-slutsatser av en sina egna upplevelser.. även om folk väldigt gärna gör det.
Fast just DET är ju ett riktigt kasst argument. Det är som att köra bil utan bälte i ett år och sedan hänvisa till att det är helt säkert eftersom man inte dog. Vilket inte alls gör det säkert (eller bevisat osäkert för den delen), det bevisar bara att just då hände inget. Man kan inte dra randomiserad studie-slutsatser av en sina egna upplevelser.. även om folk väldigt gärna gör det.