Har inte rankat något här.Random träff alltså.
Gör du ingen som helst värdering av källor du hittar, innan du rankar dem som högre än en svensk myndighet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har inte rankat något här.Random träff alltså.
Gör du ingen som helst värdering av källor du hittar, innan du rankar dem som högre än en svensk myndighet?
Om jag formulerar det såhär då: Gör du ingen värdering av källor innan du väljer att tro mer på en slumpvis framgooglad australisk sida än på en svensk myndighet?Har inte rankat något här.
Man kan naturligtvis ägna sin tid åt att leta efter texter som säger att olika saker är farliga. Lite så känns det ju.
Inte för att jag tagit ställning direkt, men ungefär så är det nog ja.Om jag formulerar det såhär då: Gör du ingen värdering av källor innan du väljer att tro mer på en slumpvis framgooglad australisk sida än på en svensk myndighet?
Fast det här börjar mest likna troll.
Det är alltså frågan "gör du ingen värdering av källor" som du svarar ja på?Ja, lite så är det väl. Och i just detta fallet var det en sambo som oroade sig över kaffe i kombination med amning.
Inte för att jag tagit ställning direkt, men ungefär så är det nog ja.
Det där med troll hoppar jag över
Inte så.Det är alltså frågan "gör du ingen värdering av källor" som du svarar ja på?
Varför gör den det?Inte så.
Jag värderade källan, (den australiensiska sidan). Förlåt, vart otydligt där. Alltså jag menade snarare "ja" på frågan huruvida internetsidan jag länkade till verkade trovärdigare än Livsmedelsverket.
Den är på engelska! Internationell! Baaaaaah.Varför gör den det?
Nädå. Bara det du riktat mot mig med diverse riktigt korkade "tips". Och nej. Vi kommer inte längre. Trevlig dag.Du och jag kommer inte längre i diskussionen. Eftersom det är ett sådant icke-problem enligt dig är det ju ytterst underligt att du känner dig så ifrågasatt och i underläge. Jag vet inte vilka "ni" det är du hänvisar till men du verkar ju klumpa ihop mig med ett gäng andra användare. Det känns som att du ger mig skit för något som andra har skrivit.
Ja jag tror som du. Jag har som tur är bara träffat riktigt vettiga barnmorskor, både på perinatal och BVC.Där nämner du något som jag tror är viktigt: han dricker inte själv kaffe eller te. Det är ALLTID lättast att avråda från sådant man själv inte gör istället för att låta andra göra sin egna val. Det tror jag ligger bakom t ex barnmorskors ofta överdrivna råd om saker och ting. Sådant de inte gör själva är väldigt lätt att råda andra att låta bli.
Eller som alla icke hästmänniskor till läkare som säger att "och så får du vänta några månader med att rida igen". Eller min optiker som säger "får du ont i ögonen vid skärmen får du väl surfa mindre".
Allting man inte gör själv är så lätt att avråda från.
Ok. För att komma tillbaka till just din situation (här ser du ju att det faller åt olika håll, vissa anser att det värsta man kan göra mot sitt barn är att dricka kaffe under amning och andra att det inte är någon grej alls) så diskutera med sambon vad det är han anser vara så farligt med det. Sedan tycker jag personligen, beroende på vilka argument han har eftersom han tar flera andra risker med barnet, att du ska göra som du känner för själv. Vill du dricka en kopp kaffe så tycker jag du ska göra det, barnet lär inte dö och du får en lugn stund. Däremot blir ju den lugna stunden inte särskilt lugn om sambon blir hysterisk, då får du avväga att sluta dricka kaffe. Funkar det med resemugg så byt om du tycker smaken blir lika bra. Är barnet nöjt efter amningen och klarar sig på golvet och du inte behöver städa/diska/laga mat etc så kan du ta kaffet då. Bara du vet ju vad som fungerar och inte fungerar hemma hos er och vilka rutiner ni har. Första ammade jag knappt alls och där hade det inte varit problem att dricka kaffe i samband med att hon låg på golvet eller sov. Andra barnet krävde som sagt sådan närhet på grund av kolik dygnet runt att där var man tvungen att göra allt med barnet i famnen. Barn och i det här fallet framförallt mammor är olika - och måste få vara det också.Ja jag tror som du. Jag har som tur är bara träffat riktigt vettiga barnmorskor, både på perinatal och BVC.
Sambon har t ex inget emot att jag kollar på TV/mobil samtidigt som jag ammar. Inte heller är det något bekymmer att jag dricker både ett och två glas vin. Och håll i hatten nu; han är också positiv till att jag samsover med barnet . Det är ju faktiskt farligt på riktigt. Det är t o m så att jag nästan blev övertalad av barnmorskorna på perinatal och av sambon för jag var själv väldigt nervös i början.
Random träff alltså.
Jag kan bjuda på en kopp kaffe nån gång. Men inte förrän dina barn är myndigaÅh, @mandalaki, I love you.
Jag kan bjuda på en kopp kaffe nån gång. Men inte förrän dina barn är myndiga
Om jag tar med min egen termosmugg då..?
Alltså, enligt mig gör den det. Det är givetvist komplext, men en rätt uppenbar sak innehållet i texterna på de olika sidorna, samt hur det är formulerat. Men kanske inget man bör gå in på djupare här då det väl börjar falla lite utanför ämnet för tråden...Varför gör den det?
Snacka om bortförklaring!Alltså, enligt mig gör den det. Det är givetvist komplext, men en rätt uppenbar sak innehållet i texterna på de olika sidorna, samt hur det är formulerat. Men kanske inget man bör gå in på djupare här då det väl börjar falla lite utanför ämnet för tråden...
Är den spillsäker?
Alltså, enligt mig gör den det. Det är givetvist komplext, men en rätt uppenbar sak innehållet i texterna på de olika sidorna, samt hur det är formulerat. Men kanske inget man bör gå in på djupare här då det väl börjar falla lite utanför ämnet för tråden...
Alltså, enligt mig gör den det. Det är givetvist komplext, men en rätt uppenbar sak innehållet i texterna på de olika sidorna, samt hur det är formulerat. Men kanske inget man bör gå in på djupare här då det väl börjar falla lite utanför ämnet för tråden...
Enligt dig ja. Men du kan inte förklara varför.Alltså, enligt mig gör den det. Det är givetvist komplext, men en rätt uppenbar sak innehållet i texterna på de olika sidorna, samt hur det är formulerat. Men kanske inget man bör gå in på djupare här då det väl börjar falla lite utanför ämnet för tråden...