Dressyrtrender 2012

Primula

Trådstartare
Vad tror ni blir de nya stora flugorna på tävlingsbanorna i år, alltså utrustningsmässigt? För det måste väl vara fler än jag som snart kräks på alla tre-radiga böjda swarowskipannband? Och börjar tröttna lite på 5 cm breda nosgrimmor? (Och ja jag äger båda delar;))
Kommer vi få se fler färgglada kavajer på banorna i år tro?

Hur tror ni att vi kommer påverkas av den "nya regeln" angående loggor? Kommer det överhuvudtaget förändra någonting?

Ska bli spännande att se vad ni tror är på igång i dressyrvärlden :)

Sv: Dressyrtrender 2012

Jag tror att blinget håller i sig ett tag. Hörde rapport från Göteborg Horse show att de var bling på allt, stigläder, byxor osv. Men tror vi får så mera färger på kläder och utrustning till hästarna. En liten gissning från mig....

Utan att ha reflekterat så mycket över vad som är trendigt har jag bytt ut mitt flerradiga pannband mot ett enkelradigt. Jag har även valt bort lång kavaj och tävlar numera i en kortare kavaj eftersom jag tycker det är snyggare. Mörkblå visserligen men skulle absolut kunna tänka mig en med lite mer färg på.

Charlotte: Ja jag var också på GHS och såg denna inflationen av blingbling, tillochmed sadelkåpor som var blingade. Jag hoppas innerligt att denna trend svischar förbi Sverige snabbt:)

Jovius: Kul, jag har faktiskt också bytt ut min långa kavaj mot en kortare, lite sportigare modell:)

Charlotte: Ja jag var också på GHS och såg denna inflationen av blingbling, tillochmed sadelkåpor som var blingade. Jag hoppas innerligt att denna trend svischar förbi Sverige snabbt:)

Inte jag!:love: Älskar när det glittrar..misstänker att jag har en inneboende skata i mig eller nått:angel:

För mig kvittar det vad som är trendigt, jag använder alltid det jag tycker är fint och växlar hejvilt mellan breda nosgrimmor som smala nosgrimmor, glitter som utan glitter etc. I färgväg tror jag det håller i sig med starka färger, gult, orange etc.

Tycker också att det blir lite väl mycket blingat, när det tom finns glittriga hjälmar :crazy:
Jag själv sträcker mig till blingat pannband -och försvarar det med att min häst inte har ett vitt hårstrå i ansiktet.
Funderar på att skaffa mig en kavaj från Spooks -de där med vita kanter, känns lite mindre konservativt ;)

annars tror jag inte att det är så mycket förändringar på gång

Jag tillhör nog också skatsläktet och gillar bling. Har pannband med stora swarowskistenar på, samt fint blingad plastrong samt nål. Dessutom har jag bling runt nr-lappen, dock är allt med swarowskistenar så det är fint.

Har dessuotm bling på dressyrspöet som jag endast använder på träning och tävling.

Dock måste jag säga att jag ser fler och fler som har lack-pannband och lack-nosgrimmor. Det är nog en trend jag inte kommer hacka på, inte för att jag tycker det är fult, men jag trivs bättre med mitt bling :). Dock skulle jag kunna tänka mig att byta ut blinget mot pärlor, älskar även dessa :).

Dock hoppas (och tror) jag på att det kommer komma fler hjälmar som är fint designade och passar dressyrbanan, nu när fler och fler ryttare väljer bort hatten mot hjälpen.

Jag kommer inte haka på några nya trender. Jag har haft en (halv) kort kavaj ett tag redan.. såhär ser den ut :)

302190_10150334981126897_623716896_7899970_1078430150_n.jpg

Snygg häst du har Rider!!

Lack tror jag inte att jag heller kommer haka på. Blir lite to much på min pålla som är en fet skjuten stjärn som ser ut som en glasstrut:) Är nog lite därför jag börjar tröttna på blinget också, men jag kan såklart förstå er som gillar det!!
En annan sak som jag fastnat för är att tävla med utsläppt pannlugg, så det kommer jag absolut köra på nästa tävling! Tror det är Catherine Haddad som inspirerat mig från början:
Catherine-Haddad.jpg

Jag har både lacknosgrimma och blingbling pannband men det känns som att det är på väg bort, i alla fall lacket. Blinget är nog här för att stanna! :)

Det som jag tror kommer komma mer och mer är brun dressyrutrustning då man ser att fler och fler går över från blått till brunt! (kavaj, stövlar, läder etc.)

Men Rider! Inte kan du visa upp en sån goding till häst och inte berätta vad det är för något?! Superläcker!!

Har faktiskt börjat fundera på en kort kavaj till mig. Tycker att Spooks kavajer med vit kant är så sjukt snygga! Tror faktiskt att just detaljer på kavajerna kommer att komma mer och mer. Och mer färg även på kavajerna.

Tycker att Spooks kavajer med vit kant är så sjukt snygga! Tror faktiskt att just detaljer på kavajerna kommer att komma mer och mer. Och mer färg även på kavajerna.

Håller med! Är supersugen på en svart med vit kant

Gillar också de kavajerna, speciellt den bruna. Men dessvärre passar varken jag eller hästen i den bruna...

Lack är jag inte så förtjust i, men det är nog här för att stanna.

Utsläppt pannlugg är fint på en del, men inget för oss. Han har en så söt liten stjärn som bara måst visas upp ;)

Bling tror jag inte lugnar ner sig än på några år...

Blinget kommer lätt få vara kvar. Älskar mina tvåradiga swarovski, har ett med svara pärlor ifall att man vill tona ner lite.
Har även ett par silvriga Jin stigbyglar på min dressyrsadel:D
Spooks kavajerna är så fina! Antingen hade jag tänkt att inskaffa en sån eller en animo. Men kingslands nya dressyrkavaj är to die for så ska se när den kommer ut i butiken.

Tycker att jag har sett många elitryttare + hingstbilder på senaste med breeeda nosgrimmor, som sen smalnar av avsevärt vid sidostyckena. Snyggt :)

Jag torr oxå att droppformade nosgrimmor kommer bli mer och mer poppis!

kl

Gillar oxå spooks, men tror det passar mer till hoppning än dressyr, men jag är lite tråkig :D Haha!
Bling gillar jag, men inte i överflöd, gillar inte det på tex kavajer och hjälmar.

Jag tror att det kommer kulminera med bling, starka färger och lack och hej och hå, men sen kommer trenden vända och det kommer bli inne med "minimalistiskt", typ släta svarta träns, jaktmodell typ osv. Men det lär dröja något år skulle jag gissa.

Jag har en klassisk sammetshjälm, svart kavaj med lite snygga detaljer, stor blingad nål till plastrongen, gärna ett blingarmband som tittar fram under kavajärmen, blingiga örhängen eller pärlörhängen och blingad rosett med hårnät, traditionella stövelskaft (dvs de ser ut osm vanliga traditionella stövlar, måste specialbeställa stövar för jag har så spinkiga ben, men det ska göras under året tänkte jag). Lina har blingat pannband, men inget mer. Z har svart lackad nosgrimma och pannband med en rad stora, svarta stenar.

Tycker faktiskt det är jättefult med droppformade nosgrimmor :crazy: men det är praktiskt om man har en känslig häst. Vet flera som har haft problem med att hästen reagerat på att sidostycket på nåt sätt hakar i/tar emot i nosgrimman ifall den är för "bullig" och på så sätt kommer man ju runt problemet om man ändå vill ha en bred och bullig nosgrimma.

Tempurpaddar verkar komma massor här i alla fall, vet flera stycken som på de senaste månaderna fått höra att de absoluuuut måste ha en sån av olika sadelutprovare.

En sak jag i smyg hoppas på kommer komma mer och mer (som egentligen inte har med dressyr) att göra är sadelskåp och lådor i betsat och lackat trä, det är så snyggt!! Jag är lite hatisk mot alla plastskåpen, dom är ju inte vackra någonstans...

Senast ändrad:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 273
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 776
Senast: MML
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 375
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar