dressyrträns!

D

DiorGirly

får man ha ett sånt här pannband på en lokaldressyrtävling (la:1)?
1097038885_träns.jpg

Min pålle ska äntligen få tävla men får pannbandet se ut så här? Eller ska jag ta ett annat träns?
Man får väl ha tredelat med platt i mitten?
517935593_500173.jpg

:bow: :bow: :bow:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: dressyrträns!

Pannbandet är jag lite osäker på, men det är ju av läder iaf.

Bettet på bilden får du använda, eftersom det har rundad mittdel. Däremot får du inte ha ett bett med flat mittdel.

hur är det med läderpannband med strasstenar på? (rätt mkt strasstebar kan tilläggas, men själva grunden som stenarna sitter på är läder) ngn som vet?? visar ett bildexempel på hur det kan se ut..

bild

Senast ändrad av en moderator:

Förlåt mig om jag stör. Men finns det regler som reglerar hur ett pannband får se ut på en dressyrtävling. Kanske på högre nivåer, då allt ska enhetligt och propert ut, där förstår jag. Men på lokala och regionala? Måste man ha pannband överhuvudtaget, om man nu tillvardags rider utan? Och förresten hur är det med nosgrimmor. Vad jag vet (rotar längst in, nåja det gick ganska fort *tomt*, i lilla minnet) är det enbart engelsk som gäller, eller? Ledsen om jag rör till det, men blev lite förvånad, då pannbanden ni visade tyckte jag verkade helt harmlösa (sett värre).

/Mishan- som aldrig ridit en dressyrtävling, ja förutom då en och annan caprilli på ridskolan, när var det nu?, runt år1752.

Jag är inte jätteinsatt, men har för mig att "pannbandsfrågan" i TR är formulerad ungefär "måste vara i läder, men får ha diskret utsmyckning".
Jag tror inte att nivån på tävlingen spelar någon roll, samma regler gäller oavsett. (Utom på klubbtävling, där kan klubben välja lite fritt.)Och visst måste man väl ha pannband?

Vad gäller nosgrimma så är engelsk, remont eller Aachengrimma är tillåtet att använda nuförtiden.

Näe, man får inte rida utan pannband, precis som du skrev. Pannbandet på stiletts bild är helt okej. Bara den delen som är mot hästen är i läder är det okej. Sen vet jag domare som inte skulle gilla typ ett läderpannband med neonrosa diamanter på, men det hoppas jag inte ens finns! ;)

*haha* om det är okey kommer jag frossköpa massa strassläderpannband :angel:

jag skulle vilja ha ett läderpannband (med detlajer på) som är V-formad *mumma*

tsss...han får allt lära sig att matte tycker vissa saker är snyggt.

hmm..undrar om man kan spraya hans hovar i glitter när man tränar :D

Stackarn...ska nog åka och rädda den stackarn från dina Barbiehäst-idéer! ;) Äsch, vem vet, han kanske tycker det är snyggt! :p

Förra året tävladejag med det här pannbandet: (längst till vänster)
Har aldrig fått någon anmärkning på det i alla fall, fasst jag var lite skraj på SM att dom skulle påpeka det men det har inte varit några problem alls! :)

ponnylaget.jpg

Det beror ju på hur man tolkar diskret. Allt är ju relativt och det glänste och glitrtade ganska ordentligt! :rofl:

Till alla!

Vad tror ni om detta tränset då? Är det för mycket eller skulle ni kalla det "diskret"?
D4212.JPG

åhh det där tränset har jag funderat på till min frieser :love:

*lånar tråden lite* :angel:

men då måste det väl vara förbjudet med detta tränset iom nosgrimman... men pannbandet borde vara ok eller??
kieffersulaika.jpg

Jag som tycker det är så fint :smirk:

Så länge det är läder mot hästen så får du ha nosgrimman. Har sett någon dansk tävla med det här i sverige på nationell tävling.

o det där är ännu mera stilettträns :love: :love: :love: GLITTER!!

Liknande trådar

Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 064
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 420
Senast: Mia_R
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 271
Senast: Lady_S
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
682
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod