dressyrtävling inställd pga för få anmälningar

tralala

Trådstartare
Vad räknas egentligen som för få anmälningar?
Säg att en klubb ska hålla dressyrtävling med två stycken klasser, ställs den då in om det är det totala antalet anmälningar som är för få, eller är det antalet anmälningar per klass som är för få?
Är det upp till varje klubb att bestämma vad för få anmälningar innebär, eller finns det bestämt någonstans?

Är det någon som vet? Jag är nyfiken :)

Sv: dressyrtävling inställd pga för få anmälningar

Man kan inte som arrangör ställa in en lokal eller regional tävling utan godkännande från förbundet alt distrikstförbundet.

Vad är då för få startande? Ja, under 40 st på på två klasser en tävlingsdag är inte lönande hålla en lokal/regional dressyrtävling enlig mig.

Vad var det för klasser på tävlingen? För här i stockholmsområdet verkar samtliga dressyrtävlingar oavsett klass blir fulla på nolltid.

Detär ganska vanligt att arrangörerna lägger in information om hur många starter det måste vara per klass för att klassen ska genomföras och 10 verkar vara standard här i alla fall. Fas precis som cewe skriver är det verkligen inga problem just nu, nästan varenda klass blir full på några timmar vad jag har sett.

Beror helt klart på vart man bor. :) Här uppe i norr skulle det bli fasligt många inställda klasser om det var så att de ställdes in vid mindre än 10 startande. Jag har varit med om att en dagtävling ställs in på grund av för få anmälda men inte om det bara är få startande i en klass. Jag har startat i flertalet klasser där det endast varit tre startande.

Jag tror allmänt att det är klubben som känner efter hur det ser ut med ekonomin och om de har råd att gå back på tävlingen om det är få anmälda. Och om de vill ställa in så måste de gå via förbundet för att få tillstånd att ställa in.

Jag har också funderat på vad som är minsta antalet starter, jag var i helgen på en ponnytävling där det var 3-5 startande per kategori i första klasserna, men alla klasserna genomfördes, dock med hopslagningar. Totala antalet starter var ju ändå ganska hyfsat.
Men jag såg i en startlista inför helgen en tävling där det är totalt(!) 4 starter på två klasser, och där har kommit startlistor, PM o allt så den verkar genomföras, vilket jag reagerade på!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 274
Senast: lizzie
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 217
Senast: mars
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 328
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 050

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka