Dressyrstövlar

Sv: Dressyrstövlar

Jag har ett par snörade stövlar från Mountainhorse som jag älskar =) Är dragkedja bak på dem, har haft mina i tre år och har inte behövt byta dragkedjan någon gång, är snygga och funkar perfa!

Jag har testat men inte köpt. Dom är så himla mjuka och sladdriga tkr jag :S
Sen var dom lite väl stora för mig åxå..
Vill dock ha såna dära HH med snörning o vuxen strl :]

Jag har testat men inte köpt. Dom är så himla mjuka och sladdriga tkr jag :S
Sen var dom lite väl stora för mig åxå..
Vill dock ha såna dära HH med snörning o vuxen strl :]

Okej! Jag testade dem idag faktiskt och blev positivt överraskad för att de var mjuka och sköna haha:) Men det är bara för att förr har alltid Hööks haft stenhårda läderstövlar som man knappt kunnat gå i. Och jag tyckte inte att de var så stora heller? Menar du runt benet? Och jag har ändå väldigt smala ben, får köpa barnridbyxor osv.

Har du förresten sett att HH:s barnvariant med snörning finns upp till storlek 39?

Ingen snörning här. Har dock dragkedja annars hade jag inte fått på mig dom. Dregkedjan sitter bak och jag har aldrig behövt byta den och jag har nog haft dom i 4 år nu.

Fick ett par med snörning från hööks för många år sedan men dom hade så dålig passform så dom fick åka tillbaka till hööks igen!

Inga snören tycker jag personligen och ingen dragkedja..!
Stövlar med dragkedja har en tendens till att gå sönder och denna modell blir mycket mjukare än en "hel stövel" vilket gör att du får inte lika bra stöd av under skänkeln..

Många hoppryttare har stövlar med dragkedja och snörning just för att det är en mer mjukare flexibel stövel..
Nej jag skulle satsa på en "ren" dressyr stövel.. :laugh:

Okej! Jag testade dem idag faktiskt och blev positivt överraskad för att de var mjuka och sköna haha:) Men det är bara för att förr har alltid Hööks haft stenhårda läderstövlar som man knappt kunnat gå i. Och jag tyckte inte att de var så stora heller? Menar du runt benet? Och jag har ändå väldigt smala ben, får köpa barnridbyxor osv.

Har du förresten sett att HH:s barnvariant med snörning finns upp till storlek 39?

Tkr dom var stora både runt vristen och vaden.. :S jag är en väldigt oproportionerlig människa ^^

Jooo jag vet men dom är mkt kortare än vuxenmodellen å då ser det dumt ut :]

De jag har kollat på är också från Hööks, fast CRW. Du har inte testat dem?

JAg köpte min på hööks förra våren. Underbara! Dock blir de något korta när jag rider dressyr, men jag kunde inte ha längre skaft i hoppningen. Och så blev de så stora i fötterna och runt skaftet=/

Jag har snörning fram och dragkedja bak. Än så länge e dragkedjan hel=)

Dåliga bilder men syns iaf lite!

20127109.jpg

http://www.pixbox.se/pic_show_id22034787.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id22011076.html

Nu har jag bestämt mig för de från DESSA från Hööks, CRW med snörning och dragkedja! Beställde precis:) Tycker att de är så himla nätta och eleganta och snörningen är ju ganska diskret. Dessutom kostade de ju inte så mycket om jag nu skulle tröttna fort! Men jag tror nog att jag ska trivas!!

Snygga! Liknar mina cavallostövlar :laugh:
Funderar på att beställa ett par CRW jag med, snygga och billiga stövlar att ha till träning. Vill inte slita ut mina andra stövlar så mycket ;)

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 874
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 863
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka