Dressyrstövelfunderingar

MH Victoria är så sladdrig att dragkedjan korvar sig.... Funkar möjligtvis om de är så trånga att de sitter limmat till benet.

Petrie Olympic är mjuka från dag 1 jmf med tex Anky Elegance och andra riktigt hårda dressyrstövlar. Väldigt bra första dressyrstövel eftersom de inte är extremt hårda.

Mina favoriter är dock mina Petrie Athene, måttbeställda med extra hård och hög utsida, cognac färgade. :love: Det är samma stövel som Olympic men i polo modell (och stenhård utsida på just mina).
 
Utseendet på MH Victoria tyckte jag inte det var något fel på. Å andra sidan tycker jag inte det är snyggt med extrembåge eller andra ytterligheter på stövlar. Mer en dragning åt dressyr, respektive hopp-hållet.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är lite rädd att dragkedjorna på mina MH Richmond High Rider ska dö. :cry: Det sägs att man inte ska tvinga dragkedjan upp eller...
Svar
12
· Visningar
5 704
Senast: Bowman
·
Utrustning jag hade förälskat mig i ett par deniro stövlar, det var mer än halva priset på dem men var fortfarande lite i top för min budget. satt...
2
Svar
38
· Visningar
21 903
M
Utrustning Hej! Min syster ska köpa sig ett par nya ridstövlar då hade hon tänkt och ville ha lite råd och tips här ifrån Buke. Hon har sedan...
Svar
10
· Visningar
1 684
Senast: Mizzeh
·
Utrustning Har haft tankar på att köpa nya stövlar ett tag då mina nuvarande har ett antal år på nacken och jag vill gärna ha nåt mer "dressyrigt"...
Svar
1
· Visningar
1 320
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp