Dressyrspö på hopptävling?

Sv: Dressyrspö på hopptävling?

Absolut, det ar ju inte spots utseende det handlar om, endast langden (dvs som redan namnts 75cm)

Nej! Men jag har gjort det en gång, och blev diskvalificerad! Ingen var ju så snäll och talade om det för mej innan. Jag bara ryckte åt mej ett spö, innan vi åkte hemifrån, och tyckte väl att det gick väl att använda, men det passade sej inte!

:) Det är ju så sant, som du säjer! Och man lär sej ju bäst av sina misstag;) . Nu mer tar jag aldrig fel spö!:o

Tack för alla svar :) har ett kort dressyrspö i stallet, får ut och mäta dt xD

min ridlärare säger att det är 70!jag har ett som är 75 och skulle ha det på en tävling och då fick jag inte det för ridläraren för att det det var 5 cm för långt!:mad: jag har alltid trott att det var 75 så då hade jag alltså rätt! :mad:

min ridlärare säger att det är 70!jag har ett som är 75 och skulle ha det på en tävling och då fick jag inte det för ridläraren för att det det var 5 cm för långt!:mad: jag har alltid trott att det var 75 så då hade jag alltså rätt! :mad:

skaffa TR så vet du vad som gäller.

75 cm? Jag trodde att det var 50 cm :o

Citerar från TR III, Mom 370.
"Om ryttaren har spö får längden inte överskrida 75 cm. Bara ett spö får bäras. Spö får inte vara försett med tyngd (eller liknande) i spetsen som kan förstärka dess verkan. Bestämmelserna om hjälm, spö och sporrar gäller såväl på själva tävlingsbanan som inom hela tävlingsområdet."

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 023
Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 949
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter hoppningar i helgen så står det nu klart att Edith Strandberg och Clara Clewåker från Värnamobygdens ryttarförening får tävla på...
Svar
0
· Visningar
97
Senast: Gunnar
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 004
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar