Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@mooi - Har du kommit på vad som ska göras med henne nu? Bebis?
Snygg hon är, i perfekt form. Du har ju verkligen fått till det helt perfekt med hästar i ålder. En pigg 20 åring som kanske börjar trappa ner om något år när du börjar med unghästen.
Min lady vilar ganska mycket under hösten. Pälssättning är inte hennes grej alls. Hon blir otroligt svår att hålla hullet på, det jag noterat på henne är att hon inte tappar (synbart) nånting alls under de här 4-8 veckorna. Självklart tar vi det lugnt i igångsättningen men hon är inte kännbart svagare eller i sämre kondis så de verkar bibehålla muskulatur och kondis bra på lösdriftNu behöver jag lite input från er....jag har min gammelpålle på lösdrift sen ett år tillbaka och det var det bästa jag gjort någonsin, inget mockande eller höpåsar mm.
Så skönt!
Jag rider väldigt lite, ca varannan dag när jag e ledig och när jag jobbar så kan han stå upp till 4 dagar
När jag väl rider är jag mycket grundlig, följer utb.skalan och är mycket noga med lösgörande och liksidighet.
Nu i vinter stod han i över 2 månader och sedan har jag kanske ridit endast var 3-5 dag under våren.
Var och tränade för min tränare i onsdags för första gången sen i höstas och fick så mycket beröm för att han kommit upp i formen och att han har musklat sig så bra????
Han var lite "stolpig" i galoppen till en början, ville inte riktigt vinkla bak men som blev mycket bättre. Jag kunde tom dutta lite med spöt (han hatar spön) och han satte sig riktigt i galoppen och bytte rent med mycket frambensgest.
I traven satt inte musklerna riktigt för att kunna gå i den samlade traven som i höstas men arbetar riktigt bra där också, skritten är den som är bäst.
Jag var rädd för att han bjöd lite för mycket på sig själv, han är en arbetsmyra men dagen efter gick han ännu bättre, red bara en 20 minuter...
Enligt tränaren var han i nästan i tävlingskondis redan nu???
Hur går detta ihop? Är det någon som har hästarna på lösdrift som upplevt samma?
Lägger in lite film i filmtråden så får ni gärna kommentera lite.
Min lady vilar ganska mycket under hösten. Pälssättning är inte hennes grej alls. Hon blir otroligt svår att hålla hullet på, det jag noterat på henne är att hon inte tappar (synbart) nånting alls under de här 4-8 veckorna. Självklart tar vi det lugnt i igångsättningen men hon är inte kännbart svagare eller i sämre kondis så de verkar bibehålla muskulatur och kondis bra på lösdrift
Planerar du träningen bättre när du rider mindre? Jag vet att jag tenderar att göra det, sen inte sagt att det är så för dig.Jag upplevar tom att min musklar sig mer att rida var 3-5 dag istället för som vanligt, rida varje dag varierat förstås.
Första gången på lösdrift och jag är mycket positivt överraskad!
Nu behöver jag lite input från er....jag har min gammelpålle på lösdrift sen ett år tillbaka och det var det bästa jag gjort någonsin, inget mockande eller höpåsar mm.
Så skönt!
Jag rider väldigt lite, ca varannan dag när jag e ledig och när jag jobbar så kan han stå upp till 4 dagar
När jag väl rider är jag mycket grundlig, följer utb.skalan och är mycket noga med lösgörande och liksidighet.
Nu i vinter stod han i över 2 månader och sedan har jag kanske ridit endast var 3-5 dag under våren.
Var och tränade för min tränare i onsdags för första gången sen i höstas och fick så mycket beröm för att han kommit upp i formen och att han har musklat sig så bra????
Han var lite "stolpig" i galoppen till en början, ville inte riktigt vinkla bak men som blev mycket bättre. Jag kunde tom dutta lite med spöt (han hatar spön) och han satte sig riktigt i galoppen och bytte rent med mycket frambensgest. Jag var rädd för att han bjöd lite för mycket på sig själv, han är en arbetsmyra men dagen efter gick han ännu bättre, red bara en 20 minuter...
Enligt tränaren var han i nästan i tävlingskondis redan nu???
Hur går detta ihop? Är det någon som har hästarna på lösdrift som upplevt samma?
Lägger in lite film i filmtråden så får ni gärna kommentera lite.
@DressyrMupp Jag hade gärna haft lösdrift till mina om jag hade haft tillgång till en där hagen och ligghallen uppfyller min standard. Men det får nog vänta tills jag vunnit på lotto och kan bygga min egen gård
Jag såg filmklippen och tyckte det såg trevligt ut. Svagheter syntes framförallt bak i den mer samlade traven och i galoppiruetten, men i sist nämnda så tycker jag att ryttaren hindrade innersidan lite också. Skulle önska mer avslappning i ryggen stundtals och lite bättre takt -men det ser helt klart ut att vara på rätt väg!
Jag hade gärna haft lösdrift till mina om jag hade haft tillgång till en där hagen och ligghallen uppfyller min standard. Men det får nog vänta tills jag vunnit på lotto och kan bygga min egen gård