Sv: Dressyrsnackis nr 9
Skönt att första turen gick bra. Då har du väntat tillräckligt länge! ;-)
Skönt att första turen gick bra. Då har du väntat tillräckligt länge! ;-)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skulle gärna se film på honom! Han verkar vara riktigt trevlig
Vad kul!
KL
Skulle ut i skogen idag med min 08;a. Brukar skritta för hand första biten. Så även idag. Då kom det en liten isis med en ung ryttare på ryggen. Min lilla galning började drakblåsa och glodde medan jag glodde ungefär lika mkt på honom men av förvåning över reaktionen. Sen utan förvarning flyger han upp i luften med ett pip och körde värsta rodeon. Hinner inte mer än ner på marken innan han flyger upp igen med benen farandes åt alla håll!
Smått chockad då han hittills aldrig visat tillstymmelse till liknande otyg även om han alltid varit mkt rodeohäst i hagen. Vårkänslor månne?
Islandshästar kan skrämma slag på de flesta som inte är van. De har annorlunda rörelsemönster, rör sig väldigt snabbt/hetsigt, galoppen låter som sken.
Var ute och red med min kompis på hennes dressyrhäst i våras, och träffade en islandshäst. Min häst var cool, då kompisens häst var med, men den blev väldigt upphetsad över isisen. Gick så småningom över i passage när vi skulle passera och då blev den stackars islandshästen å sin sida så rädd att den höll på att ramla i diket...
+1 på den. Min ena häst hade ögon som golfbollar de första gångerna vi delade ridhus med en söt liten isis som for runt som ett litet trollDe flesta islandshästar som jag har träffat galopperar som att någon stulit dem (dvs så fort det går) och även traven brukar vara väldigt hetsig :P Krävdes lite invänjning då min häst trodde att något farligt hände varje gång de galopperade...