Dressyrsnackis nr 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrsnackis nr 9

ja den är superfin! Måste finnas fler dock? :)

Har funderingar på att köpa en 1 åring för framtida tävling och har två stycken på gång att välja på :) Den ena beräknas bli 155-160, vilket känns lockande.

IW:s förra, Stella var väl partbred iaf. Fin kvinna!

Hade en bukares Welsh Cob hemma på träning i somras. Jag blev väldigt förtjust i hästen! Känslig, rörlig, lättlärd och energisk. Flott modell också!

Jag skulle kunna tänka mig en sån!
Vet ett par till som har.

Nja, Stella var okänd härstamning, hennes avkomma är reggad som welsh pb men det är för att pappan har mycket welshblod.

Jag vet att en bukefalist nyss har sålt sin welsh cob till en annan bukefalist :D och det kommer nog säkert att tävlas på den så småningom :)

Jag gillar dom rent utseendemässigt. Men så har jag alltid gillat det lite annorlunda. Har tyvärr aldrig ridit någon dock.

*kl*

Det känns som att jag har utvecklats enormt senaste året! :)
Jag börjar äntligen får en rund och fin häst, med bra tempo och riktigt bra bjudning :)! I ena varvet är galoppen skithäftig, han blir 10 cm högre i ryggen och benen liksom sugs in under honom och han blir hur mjuk som helst! Verkligen aha-upplevelse! Det är så roligt att vi börjar hitta varandra och att jag börjar hitta en känsla för det där med ridningen :)!

Nu måste jag bara få tag på höger ytter! För när jag får det så är jag säker på att det släpper i det varvet oxå! Det sitter i mig, men ET kommer ut i månadsskiftet, så det kanske kan hjälpa :).

Och igår började jag hoppa för en ny-gammal tränare. Från att haft 0 motivation, avslutades träningen på rosa moln :p! Och han var superfin genom hela träningen, som var jätterolig!

Oj, vad det händer grejer nu!
Var bara tvungen att skriva av mig! Då hösten varit så tråkig och tung! Och nu känner jag mig så lycklig över min pålle :love:

Ah va kul!

Det ger mig hopp ocksa :D

Kan meddela att i helgen sag jag varens forsta mygga i stallet. Snart ar det var har hoppas jag.

Jag får kanske tyvärr grusa dina förhoppningar. Det finns vinterlevande myggor i Sverige. De flesta sorter är dock inte såna.
Min pappa fick ta reda på "vad myggor gör på vintern" IOM att ett barnbarn undrade.

Själv fick jag myggbett runt nyår och blev hoppfull innan jag fick höra ovanstående. :p

Kl

Jag har flyttat tillbaks till mina tränare igen. Nu blir jag, häst och hundar här till i sommar.
Åh, vad jag hade saknat en del av djuren här!
Och vad skönt laid back stämning det är på privat gård mot stort stall med nära 100 hästar.
Jag har redan börjat gå ner i varv.
Hästen kände igen sig också. Ca 1 km innan vi kom fram gnäggade han. Det brukar han annars bara göra just innan vi anländer hem till vanliga stallet.

+Kricko_S, +Kricko_S

Tack, ja det är verkligen härligt när det släpper, och man kommer på sig själv att man tappar och glömmer bort massa bra "regler" och tips i ridningen. Sånt som man eg ska ha i sin känsla, men när den börjar spöka, är det så bra att man faktiskt tänker på det, för att komma tillbaka till sin känsla igen. Hmm, flummigt beskrivet, men det hjälper :cautious:.

Idag red jag igen. Ut i vit fluffig snö under månljuset, hästen var PIGG och så härlig! Man kan bli religiös för mindre :)

Åker och tittar på en welsh imorgon. Svart med fyra vita ben, blivande vuxen mkh 155-160. Får se vad som händer och sker. Kanske tänker jag till och satsar vidare på min lilla ponny istället. Det är trots allt skönt med en genomsnäll individ också. Det märks. Vi får se :)

Åh vad fint! Kul :D spännande att se vad du hittar på då!

Känns ju bara som evigheter innan den kan ridas in :wtf: men det är iof lika bra med tanke på att man ska bli mamma under tiden också ;)

kl
konstaterade idag att jag köpte min första påläggskalv 2004 och jag står här 10 år senare och har fortfarande inte kommit igång. :(

Fastnat i avelsträsket och det är ju så kul men då måste man ju sälja unghästar också samt förvalta det man vill ha kvar och då är inte jag bäste ryttaren så att säga.

Har ridit mitt stora sto och hon var helt underbar, tänkte slängt på skor idag när hovslagaren kom men tror ni inte hon vart halt för två dagar sedan med en trolig djup hovböld.

Rätt surt just nu.

Hon ska föla i maj så jag hade inte så mkt tid på mig att åka lite häst.

kl

Har ni koll på vaccinationer och sånt? Jag startade grundvaccination av Långben idag och stod i stallet och läste TR -som säger:

För att få starta i svenska officiella tävlingar, inbjudningstävlingar och högre, måste hästen vara vaccinerad mot hästinfluensa.
TR I Mom 170

Vaccinationsintervall
1.1 Grundvaccination innebär två vaccinationer (A+B) med ett intervall av 21-92 dagar. Därefter är hästens startberättigad.

1.2 Därefter ska hästen revaccineras (R) inom 365 dagar för att vara fortsatt startberättigad.

1.3 För att få starta måste det ha gått minst sju dagar sedan senaste vaccination.

Det innebär alltså att jag kan göra nästa gång om 21 dagar och 7 dagar efter det är vi startklara? Jag fattar det så -men blev lite osäker när vetten som var ute säger: Ja, då är nästa gång om 6-8v, sedan kan ni göra vad ni vill... Har jag fattat fel eller var hon dåligt uppdaterad?

Ja du har rätt, så är det och har varit i typ 100 år... Hon verkar vara väldigt dåligt insatt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 972

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka