Dressyrsnackis nr 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrsnackis nr 8

Min gammelman är också helt speedad! Jag vill ju jobba i en låg och rund form och bygga ryggmuskler men han vill bara springa och studsa och allt på en gång! :o Dyngsvettig blir han också så jag måste nog klippa nu...

Jag har letat igenom min och inte hittat nåt. Det verkar inte finnas älgflugor i trakten vid stallet, tack och lov! :)

Jag har oxå kollat genom min häst! Ibland har jag hittat på honom ute i skogen när jag ridit, men då har vi tryckt oss igenom massa blad/grenar och jag kollar direkt efteråt om något har landat på honom.
han brukar ju även säga till om något sitter på honom.

Men han är pigg även i ridhuset. Inte bara i skogen!
Så vill nog inte påstå att hans pigghet har med älgflugorna att göra.

I min Erf är det väderomslagen parat med att hästarna kommer in på vinterfoder osv sen sommaren, som gör dem lite pigga i hatten just månaden innan vintern börjar. Klipper man dessutom sin häst i just detta skifte brukar det bli extra piggt .

Jag tycker det är lite härligt att de är pigga och glada :)

ok, så kanske det är.

Ja egentligen är det ju bra, men jag är ju så feeeg :o:crazy:.

Min lugna trygga häst blir liksom trippig och taktar och väldigt nära att komma till sin "blockerade" sida, när han glömmer bort att det sitter en ryttare på ryggen. När han kommer dit, är han inte rolig att rida. :crazy:

Har du tagit bort kraften ? Gör det isåfall just denna korta period , även om det är deciliter .

Mina har varit helt knollriga idag och mest studsat runt, spännande ridpass må jag säga... Måste vara väderomslaget för till och med gamlan på 28 år galopperade in från hagen rätt in i stallet (brukar gå lös och går långsamt in).

Åh gammeltanten lever än! Har faktiskt flera gånger tänkt att jag skule fråga dig om det. Riktigt kul att höra att hon fortfarande är med:)!

Jodå hon lever och är hyfsat fräsch också, lite stel i ett ben men hon får också åka till kiropraktorn och bli fixad och få laser ibland så än så länge hänger hon med :)
Pigg och odräglig är hon iaf fortfarande ;)

Vet inte hur mkt en shettis äter, men hon är inte så matfixerad, inte sån där som bara tittar på mat och blir tjock. men 5 kg hö? Är det för lite/mkt?

Det skulle jag nog säja är för mycket lite beroende på hur stor shettisen är och vad det är för slags hö men min shettis får 3 kilo hö om dan samt lite halm att tugga på. Minin som jag har borde väl äta runt 2.

Min stora har inte gått på fyra år (avelssto) så hon blir laddad av att komma in själv med gapiga kompisar utanför etc..

Hon är dräktig igen men tanke var att bara "åka häst", har fått veta att hon ridits lite mer än vad jag visste så man blir så sugen på att bara åka lite häst innan hon blir för stor.:D

*kl*

Vilken skitdag!!!! Skulle skriva högskoleprovet (har pluggat som en galning inför detta), åkte till stallet tidigt för att hinna mocka och sånt. Hittar då hästen skakandes i boxen, äter inget och ser allmänt märklig ut. Såklart kolik, just idag av alla dagar. Jag grinade lite, över sjuk häst och över missat prov, sen var det bara ut och longera... Nu mår han bättre och undrar varför han inte får käk;
image_zps518be628.jpg

Fy tusan vad jobbigt och tråkigt.:( Hoppas verkligen att han inte får något mer återfall. Usch vilken oro!:wtf: Skit att du missade på provet också.

Ja jag hoppas han är kry över helgen iaf (vi har ju ingen klinik här), det är otroligt jobbigt och stressande att veta att ingen hjälp, förutom jourvet, finns att få.

han var så himla tråck och ovillig i onsdags på träningen, min tränare tyckte att höll sig så märkligt över buken, så han hade säkert känningar redan då. Eftersom han har problem med matsmältning/magsäckstömning så drog jag ned maten i förebyggande syfte och ändå blev han sjuk. Det som oroar mig är att han är svullen vid virvlarna på båda sidor och varm i just det området.

Usch jag hade varit svinorolig. Även om Hedwig, peppar, peppar, aldrig har haft någon kolikkänning hittills så är det ändå något som jag kan oroa mig för. Vidrig sjukdom.
Håller verkligen tummarna att han fortsätter må bättre och att den där värmen och svullnanden inte betyder något speciellt.

Red dressyrlektion i Torsdags och det går så sjukt bra för oss nu igen.
Är så glad men de har tagit oss över 6 månader att jobba bort allt de felaktiga och få fram de braiga.

Nu är vi dock sadellösa ett tag framöver så hoppas på att få min körsele jag beställt så kan vi hålla på med inkörningen ett tag nu!

Skulle ha kommit denna vecka men nänä:(

Stackars er båda. Hoppas han mår bättre idag! Det var väl länge sen han var sjuk nu, det borde väl ändå vara ett gott tecken? Vad är det för organ som sitter bakom virvlarna?

Jag tror att det bara är tarm som ligger innanför virvlarna men jag är inte säker.

Han mådde mycket bättre idag och magen är inte alls lika spänd idag, så vi har varit ute och galopperat i nysnön.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På onsdagen drar uppfödarnas egen tävling, Breeders Trophy, i dressyr igång ordentligt på Flyinge Kungsgård. Här hittar du allt du...
Svar
0
· Visningar
93
Senast: Gunnar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
361
Senast: Cactus
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Lördag och en ny lagfinal står på OS-schemat när dressyrens lagmedaljer ska fördelas i Grand Prix Special. Här finns svenska starttider...
Svar
0
· Visningar
208
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den 4-8 september är det dags för unghäst-VM i dressyr i holländska Ermelo. Nu är det klart vilka unga hästar som nominerats för att...
Svar
0
· Visningar
156
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama