Dressyrsnack nummer 18

Zacke och jag red samma klass som vanns av @Mirtai s fantastiska häst! Vi har ju verkligen inte tränat eller ens ridit särskilt mycket senaste månaden. Så Zacke är ännu tjockare än vanligt så det blir som att forma en basketboll runt ett träd😂. Hittade en jättefin trav på framridningen och rätt bra skolor men fick inte med det på banan. Öppnorna blev ändå helt ok. Första bytet rent och andra efter ett bak. Är ändå nöjd med att han tog hjälpen sen är inte jag stark nog att hålla in vänstersidan för att få det rent. Drygt 62% är jag definitivt nöjd med.

Sen fick jag en kommentar på fejan att jag är väldigt "modig" som lägger ut filmer när jag rider när jag kritiserar och kommenterar andras ridning I some. Blev lite sur😅. Inte för att hen tycker att jag rider dåligt, herregud jag ser väl också alla miljoner fel, utan för attityden att en inte får kommentera toppryttare/WC-final/OS etc om en inte rider utan fel. Kom igen liksom.

Zacke och jag red samma klass som vanns av @Mirtai s fantastiska häst! Vi har ju verkligen inte tränat eller ens ridit särskilt mycket senaste månaden. Så Zacke är ännu tjockare än vanligt så det blir som att forma en basketboll runt ett träd😂. Hittade en jättefin trav på framridningen och rätt bra skolor men fick inte med det på banan. Öppnorna blev ändå helt ok. Första bytet rent och andra efter ett bak. Är ändå nöjd med att han tog hjälpen sen är inte jag stark nog att hålla in vänstersidan för att få det rent. Drygt 62% är jag definitivt nöjd med.

Sen fick jag en kommentar på fejan att jag är väldigt "modig" som lägger ut filmer när jag rider när jag kritiserar och kommenterar andras ridning I some. Blev lite sur😅. Inte för att hen tycker att jag rider dåligt, herregud jag ser väl också alla miljoner fel, utan för attityden att en inte får kommentera toppryttare/WC-final/OS etc om en inte rider utan fel. Kom igen liksom.
Såg kommentaren, men hade inte tid att svara. Men så töntigt! Och självklart måste vi glada amatörer våga lägga ut våra glada amatörfilmer OCH kunna diskutera dressyr utan att stå helt slagna av beundran inför alla som rider högre klasser. Och att försvara att hingstar på en hingstVISNING bara visas med täcken på är jättetöntigt. Jag tycker det är respektlöst mot alla som faktiskt tagit sig tid att åka dit att inte ens låta dem se hästarna ordentligt. Men med dagens klimat är det tyvärr modigt att lägga ut filmer, oavsett nivå.

Liknande trådar

Dressyr Sadelkoll hos oss igår och det var som tur var inga större grejer utan behövdes bara justeras lite i stoppningen och "fluffas till"... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
4 087
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
520
Senast: Elo
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Mli
·
Utrustning Hei, Ser etter dressyrsadel og kom i snakk med en som har Devoucoux. Hun påstår at 18 tommer er som en 17 tommer på andre saler. Hun...
Svar
3
· Visningar
594
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025