Vid flytt blev jag tvungen att leta ny hovis. En person, utbildad, hade då på eget bevåg tagit in min häst och börjat sko utan mig. Hen tog en hov i taget alltså av med sko och verka och sko på en hov och sen samma med resterande 4 efter varann. Alla hovar totalt jävla olika vinklar som inte var korrekt för hästen någon av dem.
Såg sen fler hen skott. Alla var katastrof.
Hon blev sen lärare på hovslagarutbildningen.
Också varit med klinikhovis som inte alls kunde förstå varför en hästs hovar flöt ut så i tårna och den fick lååånga tår. Att verka hästen i lämpligare vinkel kanske..? Löstes på en skoning av annan hovslagare.
Vad är det för häst förresten? Blir ju nyfiken! Särskilt om DU köper ren dressyrstam.
Den har pålagringar i framkotorna, inte så mkt så jag köpte den för livvärdet 15.000kr
Den hade kotledsinflammation men är riden i 3 månader och friskförklarad.
Jag har absolut inte råd att köpa en häst så det får bli detta. Underlättar när man har eget stall.
Vi får se hur det går men jag har ju inte haft en ledinflammation på 35 år så jag känner mig inte så jättenervös. Jag ser flera orsaker till att han fått det. Stor och gänglig, lite långa kotor, långskodd Lite sned och ogymnastiserad och stora gångarter. Fin ridkänsla ändå och positiv.