Dressyrsadel

H

Hästbiten

Funderar på att köpa en dressyr sadel. Nu undrar jag om det är nån som har nått bra tips på en skön, prisvärd och snygg dressyrsadel?? Har provat Bates sadlarna och tycker de verkar bra, någon som har en Maestro eller Isabell Werth??

"Naturen skapar föllungen - men tränaren gör hästen" :banana:

Hej
jag har en Bates Caprilli dressyrsadel och är så här långt väldigt nöjd. Jag har i och för sig inte haft den så länge men den är jätte skön. Har den till en islandshäst.

Okej...Hur länge har du haft den? Vad kostade den när du köpte den?

Hej
Jag fick hem den i slutet av oktober i år.
Den kostade 13140 kr :crazy:.
Tycker den är värd pengarna för både jag och hästen trivs med den. Det är ett plus att den är cair också.
Jag letar efter en till dressyrsadel till min andra isis också men den får inte vara så dyr.
M vH Mannis

Ville bara säga att det där med cair inte går hem hos alla hästar. Testade det på min häst när jag provade sadlar och han tyckte inte alls att det var behagligt, blev skitgrinig!

Kom istället hem med en Jeremy Rudge som jag tycker är kanon! Kostade dock 18000:- :crazy: :cool:

Det luft i bossorna i stället för vanlig stoppning som det är i sadlar.

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 242
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 594
Senast: Nepenthe
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 198
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj