Dressyrsadel tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrsadel tråden

Följer denna tråd med stort intresse då jag är på jakt efter ny dressyrsadel. Hade först tänkt att hålla mig till någon typ av budget (runt 10.000:- kanske) men har efter långt och tröstlöst letande gett upp den idén så nu är priset "whatever" bara jag hittar det jag letar efter!!!

Har en äldre County, modellen före Competitor (som jag just nu inte kommer ihåg namnet på) som är superbra! (Passar allt och alla.) Egentligen snygg med mörkbrun sits och svarta kåpor, men börjar dock se lite sliten och tråkig ut efter alla års trogen användning. Skulle dessutom kunna tänka mig en sadel med lite större knästöd, därför påbörjades "jakten".

Här är en (mindre tydlig, men ändå) bild på Countyn:

233544195_205f591e45_o.jpg

Jag har också en bomlös, Star Trekk Dressage Close Contact. Min var lätt begagnad när jag köpte den för 9.000 kr. (Kostar nästan 11.000 ny nu.) Jag och hästen är jättenöjda.

2588453.jpg

Sadeln igen

Och igen...

(och jo, jag har fler schabrak än det röda... :p )

Hejsan!
Vad är det för häftiga stigbyglar du har? Var köper man dessa någonstans? Om du inte vill svara h'r, så PM:a gärna mig!

/Fanny.

Jag har en Trainers jessica, har haft den i ca en månad. Kostade 8500 , ny. Är jättenöjd med den är mycket skön att sitta i och den placerar mig rätt i sadeln, sdean är den ju så jäkla snygg också, om man jämför med andra sadlar i samma prisklass.
Dålig bild men iaf.
4377812.jpg

Jag har en Amerigo Vega. Den är helt underbart skön och passar jättebra på min märkligt byggda häst. Den var ny när jag köpte den. Den kostade ca 20 000 kr. Nu är den ca 1 år.
am%20vega%20dr%20copy.jpg

Senast ändrad:

Jag har en Jacson Arthur de Lux
Kostade ca 9000:- ny

MVH/
Stefan

Jag har en Jensen Amiral, måttbeställd till både hästen och mig själv, och den är underbar att rida i.
Vidare har jag en Griffin haflinger/cob dressyr samt en barocksadel, Amazonas Gueriniére.

Immer

Har en Bates av modellen Isabell Werth. Svart å jätteskön! Kostar 18 000:- i nypris, gav 12 000:- för den begagnad. Då riden i ca 15 ggr. Älskar min sadel å den liger perfekt på pållen. Sadelutprovaren såg ut så här :D Den låg som om de vore gjord enbart för henne!!! Lite roligt eftersom jag velat ha en sån sadel hur länge som helst. Går att ändra bomvidden när hästen musklar sig...

det var mig en gammal tråd du dragit upp.... ;)

jag har också en childeric, den är underbar och hästen älskar den :love: alla andra sadlar känns skitdålig när man är van vid childeric. :D

DSCN1323.jpg

DSCN1318.jpg

DSCN1322.jpg

ps ta bort bilden, annars kommer moderator och tar ditt inlägg pga copyright..

Nejdå inte alla...:D

Equipe Oracle, älskar den bara mer och mer. Helt underbar att rida i, mjuk och med ett fantastiskt fäste.:love:
Nypris ca 27400:-, fick dock min för 25700:-..:banana:

24072200.jpg

Tack så mycket!:bow: Fast jag skulle oxå önskat kunna köpa en sadel för 2500:- istället eftersom pållen bara är 4 år.. Men vad gör man när inget annat passar..:mad:

Btw det syns ingen sadel på din bild.

Har sen sist haft en del olika sadlar. Stübben och Klimke Miller-sadeln är sålda, har kvar Prestige Lucky Dressage'n.
Nu har jag däremot en Jensen Brilliant som jag inte behöver längre - och en Childeric :love:
Köpt den begangad med lite skönhetsfel, därför fick jag den för 9'200! Har varit Minna Teldes och Sacks, så är bara lite för vid för Frida och helt perfekt för mig - aldrig suttit i en härligare sadel!! :love: Frida har också förändrats, mer avslappnad i ryggen än förut :banana:
Bilder kommer imorgon

Senast ändrad:

*kl*
Den här tråden är två år gammal...

Stänger denna och vill någon skapa en ny så är det okej, då tror jag att det finns någon om man söker lite...

/B_A_L, moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 506
Senast: ginnies
·
Hemmet Ni som har en liten kontorsplats hemma, hur har ni det? Visa gärna bild :) Tycker inte jag får till det bra i nya boendet så har...
2
Svar
31
· Visningar
1 694
Senast: golit
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
897
Senast: Esmeralda
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
664
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur