dressyrsadel, tips?

S

skurtan

Hejsan!
Jag funderar på om jag ska köpa en dressyrsadel, min tant börjar bli tant, så tanken på att gå över mer till dressyr låter lockande inom en överskådlig framtid.
Rider just nu i en prestige versailles(17/33), eftersom jag bara haft råd med en sadel och bara tävlat hoppning. När jag provade ut versaillesen så passade även en bates sadel(hopp), modell kommer jag tyvärr inte ihåg:o..
Alltså, jag undrar om någon klok person kan hjälpa mig med tips på "i vilken ände" av sadel djungeln som jag ska börja spana i?
Väldigt tacksam för alla tips! Kan tillägga att på ekonomifronten säger jag inget, men har kanske inte råd med mer än 10000, men kan ju leta begagnat oxå!

Tack på förhand:bow:

Sv: dressyrsadel, tips?

Tack för tipset:bow:, visste inte om alla prestige var väldigt lika varann, men jag börjar kolla där! Vet du/någon något om hur Caprillis bom är? Gillar den sadeln annars men har inte prövat den på min häst.
Tack

Sv: dressyrsadel, tips?

Den är ju betydligt mkt rakare än Prestige men det kan ju vara värt att testa, du kan ju börja där om Prestige inte passar eftersom Bates hoppsadeln passade.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 165
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har idag en Tekna S Line Dressyr som ligger bra på hästen men jag är så trött på att det är en syntetsadel. Ska börja leta efter en...
Svar
0
· Visningar
1 074
Senast: Laban
·
Utrustning Hej! Jag har ett halvblodssto som har ganska rak rygg (blir än mer rak i arbete) och rätt så hög manke. Hon är lite spolformad och...
Svar
7
· Visningar
4 181
Senast: Carraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka