dressyrsadel eller inte?

T

tusse

går i sadel köpar tankar, eftersom min unghäst behöver en ny sadel.
Vi kommer att rida mest dressyr, så det är här skon klämmer, för jag har bara Allround schabrak säkert 20-25 st och inte ett enda dressyr schabrak, jag har en till häst som har en allround sadel så jag kan ju inte sälja alla och köpa dressyr istället + att jag gillar dem...
Så frågan är om jag ska köpa en dressyr sadel + en massa nya schbrak eller köpa en allround mot dressyr (för så kanske man kan ha allround schabraken ändå)? för man kan väl inte använda allround schabrak till en dressyrsadel det ser väl hemskt ut?!:crazy:

Sv: dressyrsadel eller inte?

Men måste du verkligen ha 25(!) nya schabrak till dressyrsadeln. Kanske kan börja med två?
Om du behöver rida med ett vanligt schabrak någon gång får du väll gömma dig i skogen den dagen:laugh:

naturligtvis behöver jag ju inte så många dressyr schabrak, men känns tråkigt att inte kunna använda dem.. men frågan är om man kan ha allround schabrak till en allroundsadel mot dressyr?

det måste ju bero helt på vad det är för sadel du funderar på.
jag kan lätt ha både allround- och hoppschabrak till min dressyrsadel utan att det ser konstigt ut.
annars kan du ju som föregående talare föreslagit kanske köpa ett eller två nya schabrak om det känns väldigt viktigt att ha just dressyrschabrak.
personligen tycker jag att en bra dressyrsadel som man kan komma till bra ridning i är viktigast!

har du någon bild med allround schabrak under?
visst är det viktigast att den passar både häst o ryttare bra, men vill bara bestämma mig om jag ska köpa allround eller allround mot dressyr eller dressyr sadel

Helt ärligt. Jag använder allroundschabrak till min dressyrsadel titt som tätt.jag begriper inte problemet?

Det går alldeles utmärkt att ha allroundschabrak till dressyrsadel.. det är väl inget problem.

Här har du en bild:
20430079.jpg

Ok då blir det nog en dressyr sadel iaf, Tack för hjälpen:bow:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 611
Senast: Blyger
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 160
Senast: Juli0a
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 805
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka