Dressyrsadel eller inte?...

M

Moja

Hejsan.
I vår kommer jag tävla div III dressyr med min pålle.
Jag vet inte om man kanske skulle skaffa sig en dressyrsadel?
Jag kommer ju troligen fortsätta tävla dressyr i framtiden.
Just nu har han bara en vanlig allroundsadel. De kanske funkar bra det med?
Är så osäker, så jag behöver lite hjälp här :)

Sv: Dressyrsadel eller inte?...

du kan ju tänka på hur länge du ska ha honom o så. ska du ha honom några år till så tycker jag det är värt att lägga pengarna på en dressyrsadel.

men om du köper stor häst eller en större ponny sen så kan man ju tänka på att sadeln kanske inte passar till den hästen osv..

jag har bara haft honom i snart ett år.:smirk:
Och jag är inte speciellt lång och växer inte särskillt mycket mer.
Så jag tror och hoppas att jag kommer ha honom i många år till.

hur mycket ca, kan en helt ok begagnad dressyrsadel kosta?

okej ja det är ju verkligen svårt att säga. du kan ju få en ny till samma pris som en begagnad. men den begagnade kanske har bättre kvalite än den som är ny. jag är inte så bra vad begagnade sadlar ligger i för pris eftersom det är så himla olika men några tusenlappar iaf.

du kan ju gå in på lite olika hemsidor o se vad det finns för några sadlar i den prisklassen du tänker dig. åk o kolla o sådär.

aa, vi har en sadelutprovare rätt nära som jag tänkte att vi kan åka till. De har även begagnade sadlar där såå.

ja men va bra =) lycka till, hoppas det går bra vad du än bestämmer dig för :)

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
2 173
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 322
Senast: Anna-KarinO
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 034
Senast: Barret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg