Dressyrprogram Islandshäst någon?

H

Hrydjan

Det jag skulle behöva hjälp med är att utforma ett dressyrprogram till mig och min häst, vi ska ge oss in på FS1 och undrar bara om någon av er här på Bukefalos är duktiga och skulle vilja hjälpa till?
Jag har ett fyrgångsto som är väldigt mycket dressyrriden och har mycket aktion, har lätt för det som ska måste vara med och har en väldigt bra trav.
Vet vad som skall vara med och inte (har läst reglerna) men är tyvärr dålig på att utveckla mig. Någon som kan hjälpa till? :)
Tror denna tråd passar bäst här för det gäller just ett Islandshästprogram.
Soliga hälsningar Sarah

Sv: Dressyrprogram Islandshäst någon?

Har du en fin trav tycker jag att du ska visa upp som mycket du kan av den! Lägg in snygga tempoväxlingar och böjningar, tex. på volt och så. ;)

Finns det TR inom islandshästtävlingar?
Jag har sökt ÖVERALLT och hittar inget!
Ska tävla nu till våren/sommaren, men har ingen aning om man rider program och så.

Hej!

Jag har ridit en hel del dressyr, varit med på SM både med ponny och Islandshäst och gjort massor med program i mina dar... Så vill du ha tips så skicka ett PM! :D

/ia

Liknande trådar

R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 264
Senast: Gunnar
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 806
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 072
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar