Dressyrnissarnas snacktråd V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

vad konstigt?!
jag är helt hundra på att jag svarade Niela då jag läste mitt inlägg efter att jag postat det och det såg helt korrekt ut som svar till henne. Självklart var svaret till henne, jag vet inte vad som hände!!!! :(

Ingen fara för min del, jag bara tyckte du verkade svara på det mindre trevliga inlägget från Niela och jag hittade det inte och undrade om jag drömt eller var helt snurrig:D

Nielas inlägg finns kvar, och det var det jag svarade på. Men tydligen orsakade jag modereringen själv via länken jag angav. Men mitt inlägg finns ju kvar, och även Nielas, så jag fattar fortfarande inte varför det ser ut som jag svarar Ettie.

Jag har faktiskt hoppat 115 cm på D ponny i djupsitsad dressyrsadel, i dressyrläder :eek: Dock inget jag gör om, men det går :)

Ja klart det går, jag har hoppat ganska högt i dressyrsadel runt 120-130 alltså inget optimalt direkt kanske men det går ju. :)

*knapp*

Hahaha, igår var jag inne här på dressyr och läste o kikade på bilder det sista jag gjorde innan jag gick o la mig.

Det slutade med att jag drömde att jag skulle rida lektion, på IronWills Stella! Fast det var en markarbeteslektion, men det var för Patrik Kittel! Hahaha... :rofl:
Stella var i alla fall jättefin och det var jättekul att få rida för Kittel... :rofl:

Jag halkade bara in på den här tråden en tråkig kväll. Jag har 2 islandshästar och en shetlandsponny. Även om det rids dressyr även på islandshästarna så blir det ju mycket gångartsridning.

Jag har blivit så sugen på att sälja alla 3 hästarna nu och köpa mig en welsh cob med dressyrpotiential.
Har visat Ironwills Stella för sambon med orden: En sån däääääär vill jag ha!!!

Dock ska man få tummen ur och sälja också... där fallerar det :grin:
Jag får sitta här och betrakta era fina istället.

Fy vad fuskigt att rida ponny för Kittel när vi andra sliter med våra stora åbäken i skog o mark...:D

Kl

Idag ska jag fortsätta med projekt Lära Grå att Byta på hjälpen!! Går rätt bra hittills från höger till vänster men tvärtom är en annan historia!:o

Haha jaa det var verkligen skitkul! O jag var mycket mindre än jag egentligen är så Stella var alldeles lagom stor för mig... :D Och Kittel var jätterolig men tyckte att jag måste hoppa mer... :rofl:

*knapp*

Hahaha, igår var jag inne här på dressyr och läste o kikade på bilder det sista jag gjorde innan jag gick o la mig.

Det slutade med att jag drömde att jag skulle rida lektion, på IronWills Stella! Fast det var en markarbeteslektion, men det var för Patrik Kittel! Hahaha... :rofl:
Stella var i alla fall jättefin och det var jättekul att få rida för Kittel... :rofl:

:rofl:

Vilken tur att hon var fin då! :d Det var säkert därför hon var görfin att rida idag! Jag menar har hon gått för Patrik Kittel hela
natten så kan man ju inte bli annat än välriden och lydig. :d

Och Ajda; Värst vad gamla Stellan är omtalad. :D Stella är dock (troligtvis) ingen Cob utan en fd. ridskoleponny alá bastard utan härstamning. :d :love:

Senast ändrad:

Jag har skickat in några MiniDV band på framkallning ifrån tävlingar från 100 år sedan på mig och Stella.
Ska bli skitkul att få se dom sen. Har ju btw nog inte visat någon film på Stella i kondition här, utan bara filmer
där hon är under igångsättning så vi får väl se om jag vågar visa upp något litet.

Oj! Nu såg jag vad klockan var. Har suttit och pluggat hela kvällen, jag ska ju skriva en tenta imorgon.
Tiden flyger när man har roligt. :p

Haha, jamen det måste ju vart så! Även fast det var markarbete och inte dressyr... :p Typiskt att man inte drömmer om dressyr när man ändå ska träna för Kittel... :mad: :rofl:

:idea: När jag väl tänker efter så har hon alltid gått som bäst efter att hon skuttat lite!

Ajda; Förra ägaren köpte henne ifrån en ridskola ungefär 1,5 år (kan ha varit nästan två år.) innan jag köpte henne. :)

Haha, rätt kul att se! :rofl:

Vet dock hur hemskt det är att sitta som hjälplös ryttare i sådana situationer. Min ponny är väldigt tittig...

KL

Ikväll har Ebba och jag hoppat och jag har anmält mig till mitt livs första tävling - i hoppning! Har redan ångest men med tanke på hur snäll hästen är så lär hon traska runt på nån vänster. Jag har kommit på mig själv med att längta mer efter hoppträningarna än efter dressyrträningarna - bota mig, någon?? :eek: Som om inte det vore nog så ska det dra igång terrängträningar ute i stallet nästa år och gissa vem som ska vara med? Nåt måste ha gått sönder i min skalle, jag är ju livrädd för allt som är över marknivå?:confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 655
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar