Dressyrnissarnas snacktråd V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Hmmmm? Att hacka trodde jag var rätt sakta... inom galopp i alla fall, att hackecantra är långsammare än att cantra ( vilket borde vara det du gör om du intervalltränar?)

Fast det är klart.....för en dressyrryttare är hacka kanske fort:devil:

Allt som går snabbare än samlad galopp är FORT för dressyrfjollorna :devil:

Allt som går snabbare än samlad galopp är FORT för dressyrfjollorna :devil:
:rofl:

Tycker jag galopperar rätt snabbt när jag rider i 500-meterstempo men insåg att vi bara lufsar fram när jag tittade på galoppen idag och de sa att de hade ridit 400 meter på 27 sekunder och DET var långsamt..:angel::D

*kl*

Funderar på att köpa detta tränset till ponnyn. Tror ni dressyrvänner att nosgrimman skulle kunna passa lilla ponnyn? Hon gar ju inga tecken, så tror att vitfodrat hade varit snyggt. Pannbandet ska naturligtvis bytas också så småningom till något blingit. Har dock inte bestämt mig om jag vill ha färgade kristaller (typ vita och röda el rosa) eller om jag ska ha ett klassisk superbling (vitt naturligtvis).

Någon som vet nåt annat snyggt dressyrträns som skulle kunna passa ponnyn?

Åh dessa beslut:p.
298713_2260990456153_1590181870_2116335_530341008_a.jpg

Nåja DET är inte heller hacka eller ens cantra:devil: Då springer dom fort:p
Är det nån som har sagt det?

Verkar som du vill framstå som extra kompetent hackingexpert:angel:
så istället för att bete dig som en viktig-petter så kanske du kan ge en mer korrekt förklaring av hacking.

Jag har alltid tolkat det som galopp ute i naturen. Inte full galopp, men inte heller jättelångsam utan mer som "jogging" fast i galopp då alltså.

Är det nån som har sagt det?

Verkar som du vill framstå som extra kompetent hackingexpert:angel:
så istället för att bete dig som en viktig-petter så kanske du kan ge en mer korrekt förklaring av hacking.

Jag har alltid tolkat det som galopp ute i naturen. Inte full galopp, men inte heller jättelångsam utan mer som "jogging" fast i galopp då alltså.

Nej hackingexpert är jag inte:rofl::rofl:

Men ok, du skrev:

Tex ifrågasätter han varför många dressyrryttare envisas med att sitta och galoppera i evigheter runt, runt på sina hästar istället för att göra som ft-ryttarna. Tre minuter hacking, tre minuter skritt, tre minuter hacking

Någon frågade vad hacking är och du svarade:

Galoppera utomhus i friskt tempo.

Eftersom det faktiskt inte stämmer så ville jag bara klara ut det.:)

Hacka är nog för de flesta en ganska långsam galopp, inget man intervalltränar i. Det är snarare "cantra" man gör då, det är det som brukar kallas frisk galopp.

Ber om ursäkt för dressyrskämten, det var bara för frestande i en dressyrsnacktråd, men du behöver inte bli så snarstucken för det:p

Hoppsan..tillfälligt hjärnsläpp..cantering ska det naturligtvis vara.

Var detta jag citerade:

"I always find it interesting how dressage riders keep cantering round and round for hours because they are working on something. In eventing we do a 3-minute canter, a break, a 3-minute canter"

Sorry, du har naturligtvis rätt angående hacking.

Äntligen lite pryldiskussion :p

Jag är konservativ, unghästar ska gå med remontgrimma. Och det där fina lilla huvudet ska inte förstöras med en blaffig nosgrimma ;)

Jag är inbiten dressyrfjolla men rider oftast fortare än hoppryttarna här :p Iofs har jag en tjurfäktningshäst med snabba fötter och inget söligt dressyrhalvblod...

Ett träns med mycket vitt och blingat pannband tror jag också hon passar i. Sen har jag blivit så oerhört trött på just achenträns så det skulle jag aldrig köpa, men om du gillar det så köp det. Hon passar i remont annars :)

KL

Jag har inte tränat så mycket dressyr nu på sistone, fick fatt i en urhärlig hoppsadel så det har blivit lite hoppning här nu istället och lite galopper på fältet. Så vi har lite hoppning inplanerat nu istället, det är för kul för att jag ska kunna släppa det.

Sist vi tävlade fick vi tråkiga 57% i LB: 2, då hon blev livrädd för domarbordet och jag fick helt enkelt inte fram henne dit. Tråkigt men det är väl sånt som händer. Däremot gick hon väldigt bra i LB:1 an, i ett annat ridhus, samma tävlingsplats vi fick 64.7% så det är jag nöjd med hon kändes mjuk och lydig och inte rädd för något :p

jag känner att höstdeppen har börjat smyga sig på fast man kanske egntligen skulle njuta av att det fortfarande går att rida utan att de är hårt i backen.
jag kan ju berätta att jag ska flytta min lilla polle om två veckor så då blir det lite andra rutiner och lite nygammalt då de är till ett stall jag stått i under ett år innan:D

Super snygg nosgrimma. Med annat pannband blir de perfekt.

Min häst börjar tröttna på att stå i sjukhage. Vid spolning av ben i dag visade hon att hon nog kan lära sig piaff. Svårt att aktivera en häst som ska vara stilla och som tidigare alltid gått i stor hage med kompisar. Kan bli jobbigt om ett par veckor....

Hacking är för mig att rida ut, det var så det användes när jag jobbade i England.

supersnyggt träns!

Däremot måste jag säga att de holländska knopparna gått till överdrift på hästen på reklambilden. Fyra knoppar på en stor hingstnacke:confused:. Shit så fult.

Hoppsan..tillfälligt hjärnsläpp..cantering ska det naturligtvis vara.

Var detta jag citerade:

"I always find it interesting how dressage riders keep cantering round and round for hours because they are working on something. In eventing we do a 3-minute canter, a break, a 3-minute canter"

Sorry, du har naturligtvis rätt angående hacking.

Ja men då är vi helt överens (och med CH också):D

Marvin: Du är för sent ute:p

Då kan vi återgå till viktigare frågor! :idea:

Fiorano: Varför inte ett sånt här?

http://ponnyprakt.se/popup_image.php?pID=889

Du kan byta färg på det och matcha lindor, schabrak och tröjor:bump:

Fiorano: Varför inte ett sånt här?

http://ponnyprakt.se/popup_image.php?pID=889

Du kan byta färg på det och matcha lindor, schabrak och tröjor:bump:

:eek: nä vet du vad:D! Det har varken innåtvända spännen eller nåt alls som glittrar-det där är inte värdigt en dressyrhäst:p.

Zvea-håller helt med om knopparna!! Dahlwinnie står ju hos den ryttaren som mest envisas med dom där skitfula knopparna...

*KL* Varför är det så otroligt tråkigt att köpa nytt bett? Min häst kan inte ha mina 12,5cm bett och jag måste byta ut bettsortimentet till 13,5. Vill helst prova sprenger bett och har ett testcenter nära, meeeeen det är så tråkigt. Bra mkt roligare att leta efter schabrak eller det perfekta tränset....:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 655
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden