Dressyrnissarnas snacktråd V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Fast det händer hemska olyckor i trafiken med cyklister!:eek: Nej, jag röstar för frimärkssamling även om jag hört om folk som fastnat med fingret i pincetten...:D

Han stog och skakade på stallplan när stallägarens man hittade honom. Troligtvis har han
hoppat över staketet och fått en stolp i magen, han kan nämligen inte hoppa för fem öre.
Staketet var helt och ägaren gissar på att han blivit jagad av hag"kompisen". :(

Skinnet är helt, men bukhinnan har spruckit, så tarmarna och allt hölls uppe av skinnet.

Vill inte låta negativ nu men jag har haft en häst med försvagade tarmar och bukhinna, den dog på operationsbordet vid tarmvred. Senare drabbades även en syster av nästan samma, det visade sig finnas en ärftlighet.

Fast det händer hemska olyckor i trafiken med cyklister!:eek: Nej, jag röstar för frimärkssamling även om jag hört om folk som fastnat med fingret i pincetten...:D

Eller så har någon glömt stänga fönstret så alla små, små frimärken flyger iväg... :p

Ja, lite ny inspiration och träningstips är väl aldrig fel egentligen. Bara haft svårt för att hitta någon ny jag vill prova eftersom jag trivs så bra med min nuvarande. Men nu ska en av dom som jag verkligen, verkligen velat pröva komma till oss och då måste jag ju passa på kände jag :p Dock får vi vänta tills nästa gång hon kommer pga dagens skada..

traceys , ja jag har en gråskimmel ;)

kl

Idag gick min fina grå omkull i full sken på asfaltsvägen här hemma efter att ha dumpat av mig lite längre bort.. Inget roligt då vi spenderade hela dagen/kvällen i stallet tillsammans med veterinär som fick sy på två ställen och tvätta rent massa otäcka sår :( :( så nu blir det 14 dagar i sjukhage (om han väljer att stanna i den) och skrittpromenader till hands 15 min/dag.. Sen ska stygnen bort och då får vi se hur de är med såren!

MEN tur i oturen ändå då han lika gärna kunnat bryta både ben och nacke när han gick omkull, samt att de hade kunnat komma en bil och ja.. då vet vi ju alla vad som hade hänt.. Så tacksam ändå att det vart så "lindrigt"

Nää, inte redigerar man väl sina filmer innan de visas? :o

En av dagens roligaste :rofl:

Är man RIKTIGT cool så postar man och ber om URSÄKT för att filmen är oredigerad, sorry, förlåt osv. DÅ är man riktigt i ropet, om det som visas dessutom ser helt super ut. ;)

Men usch så otäckt:eek: asfalt som är så hal när dom har skor:crazy: Vad hemskt, varför skenade han? Tur ändå att det inte blev värre. :bow:

Men usch så otäckt:eek: asfalt som är så hal när dom har skor:crazy: Vad hemskt, varför skenade han? Tur ändå att det inte blev värre. :bow:

Ja det var riktigt otäckt :(
Vi halkade omkull i en lerpöl 300 min före det att han gick omkull, så jag åkte i backen och han valde att inte stanna och vänta på mig utan skenade hemåt.. Och istället för att ta genvägen över fältet tog han asfalten och ja.. olyckan var framme. Men som sagt, hade kunnat bli mycket värre! bild efter de är sytt

Läskigt. Ser ut att sitta på ett bra ställe dock. Mkt lös hud så stygnen borde sitta bra.

Själv hade jag en riktigt halt häst i dag. :( Syns inte mkt i trav men bad om ett varv i galopp och då hoppar hästen på 3 ben. Ringer kliniken när de öppnar i morgon.

Usch vad obehagligt! Det var ju otrolig tur att det inte gick värre. Hoppas han läker fint och inte har alltför tråkigt i sin sjukhage.

Men vad trist.
Hoppas det inte är så allvarligt för er.

Ironwill, håller tummarna för 2 åringen.

Giinne: Vilken vurpa, du har nog allt haft tur i alla fall. Det kunder gått så mycket sämre. Hoppas ni snart är i gång igen.

Kastar mig in lite här! Är shoppingsugen och tänkte att ett nytt träns skadar väl aldrig... ;) Problemet är att hästen drar Xfull, vilket ofta innebär problem.

Är nyfiken på om allmänheten tycker att stora huvuden ska ha breda eller normala/smalare remmar? Är lite sugen på en enorm härlig dressyrnosgrimma, vad tror ni? Jag lider alltid av lite halvsvår beslutsångest så kan behöva hjälp i processen. ;)

Såhär ser han ut;
pa060705_169343665.jpg

KL

Var på återbesök hos vet. igår med lillfisen och nu är det "bara" ett ben han är halt på. Det går framåt :D

Det bidde ett UL som visade en skada på (med reservation för felskrivning) framgaffelfästet så fortsatt skritt för vår del och Danne får snällt stå i parken ett tag till. DOCK (och jag älskar vet för detta) var det OK att skritta i ridhus någon/ några dagar i veckan om de hade ett fast underlag. :bow:

Nu ska det alltså spanas in ridhusunderlag :D Ska bli så skönt att få ngt komplement till att rida ut på en superduperpigg pålle. I lördags var jag nämligen tvungen att hoppa av och gå tillbaka till stallet med honom till slut :grin:

Nytt återbesök om ca en månad. Håller tummarna

Visste ni förresten att det nu är 11(!) månader sedan jag red /Danne gick ett ordentligt ridpass...

Knapplån

Undrar hur ni som har enkelkåpor på era dressyrsadlar fäster era ländtäcken och vad har ni för ländtäcken? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 655
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30