Dressyrnissarnas snacktråd V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Jag förstår väl helt enkelt inte det viktiga i att "känsliga" diskussioner ska kunna hittas i all evighet...

Jag har inte rensat, om det är nu det du tror. Jag antar att det är samma sak på dressyrgnägg. Gamla/inaktiva trådar rensas bort med automatik.

Jag upptäckte just att det är likadant på hoppgnägg, trådar som inte är svarade i sen i maj är borta. Antar att de faller under "snackforum" och numera rensas automatiskt.

Ett annat exempel är nyligen när en person skrev om en persons låga resultat som den inte förstod själv alls :confused: Någon skrev att hästen ser ut att vara avknäppt om jag inte minns fel nu och blev rejält påhoppad för det...eftersom många hade skrivit ooooh:love: om stilllbilder på hästen.

haha var de där riktat mot mig? :p jag är inte alls med i denna diskussion och vill inte heller vara det tack! (om det nu var om mig annars ber ja om ursäkt hihi)

kl
Jag ska prova en ny tränare nästa vecka! Bra va? ;) hihi
En av de ja verkligen velat prova kommer till oss nästa vecka och då måste man ju ta chansen! Ska bli intressant och se om man kan få lite ny inspiration och övningar :)

Senast ändrad:

delvis Knapplån

Känns det inte som denna diskussion snarare hör hemma under Hjälp om något? det känns märkligt att så många moderatorer fortfarande väljer att älta detta ämne efter att tråden är rensad just pga detta ämne. Vad är nyttan med det, det blir ju bara totalt motsägelsefullt?

En av de ja verkligen velat prova kommer till oss nästa vecka och då måste man ju ta chansen! Ska bli intressant och se om man kan få lite ny inspiration och övningar :)

Oavsett vad folk sagt om din häst och ridning är det alltid nyttigt att prova en ny tränare:). Han jag red för förra helgen var här bara en väldig kortis och jag hoppas verkligen han kommer tillbaka senast till våren igen! Då ska jag spara ihop en massa pengar så jag kan intensivträna för honom:). Men så länge rider jag för vanliga tränaren och ska göra det redan imorgon.

Funderar också på om jag ska våga vara med på en klubbisdressyr den 12e. Hon känns väldigt fin och stadig och en liten tävling på hemmaplan hade kanske varit bra träning. Men vill inte vara förhastad heller.

haha var de där riktat mot mig? :p jag är inte alls med i denna diskussion och vill inte heller vara det tack! (om det nu var om mig annars ber ja om ursäkt hihi)

kl

Ja det kan det ha varit, om du har en skimmel. Strunt samma, kul att prova ny tränare:bump:, det kan vara svårt att hitta nån man är nöjd med, så lycka till!

KL*

Usch, tvååringen jag har hand om och skulle rida nu i höst och ev. i vår står
på klinik och ska opereras då hans bukhinna sprack idag. :cry: Jag som red honom igår
och både jag och ägaren var då övertygade om att han måste få diplom på treårs nästa
år. Han är så hemskt flott. Nu kan jag bara hålla tummarna att han klarar sig. :cry:

Han stog och skakade på stallplan när stallägarens man hittade honom. Troligtvis har han
hoppat över staketet och fått en stolp i magen, han kan nämligen inte hoppa för fem öre.
Staketet var helt och ägaren gissar på att han blivit jagad av hag"kompisen". :(

Skinnet är helt, men bukhinnan har spruckit, så tarmarna och allt hölls uppe av skinnet.

KL

Släpade med mig den höstlovs ledige tonåringen till ridhuset för nu skulle det banne mig filmas när jag rider 5-åringen! Fick använda hela min list o auktoritet ( ha pyttsan!:D) för att få med tonåringen o jag instruerade honom nogsamt när han skulle börja filma....

Rider fram, hästen går sådär efter att ha slappat med uteritter i 3 veckor. Börja kräva lite mer, hästen går fortfarande sådär, gör 100 övergångar mellan skritt-trav o PANG! Där satt den! Börjar låta "tjong tjong tjong" under mig o takten är kanon...viftar snabbt åt The Teenager att han kan börja filma o sen RED jag! Efter ett litet tag går jag över i galopp, hästen helt ok där med och jag gör en övergång o klappar vildsint på halsen....vänder mig om till Teens som säger:

Mamma! Om jag nu nödvändigtvis ska bli hitsläpad så kan du väl för 17 LADDA kamera batteriet innan????

Ridå.:mad:

haha, skrattade gott - klockrent!

MEN: Novali :cool: du menar alltså att du REDIGERAR dina filmer dvs du fuskrider innan det filmas, rättar till ditten och datten och sen bestämmer när det är dax för publikt PLAY? :cool: Mkt lågt gjort, jag är besviken :mad:

;)

Mamma! Om jag nu nödvändigtvis ska bli hitsläpad så kan du väl för 17 LADDA kamera batteriet innan????

Skall vi tacka eller banna tonårsvalpen? :confused:

MEN: Novali :cool: du menar alltså att du REDIGERAR dina filmer dvs du fuskrider innan det filmas, rättar till ditten och datten och sen bestämmer när det är dax för publikt PLAY? :cool: Mkt lågt gjort, jag är besviken :mad:

Nää, inte redigerar man väl sina filmer innan de visas? :o

En av dagens roligaste :rofl:

Åh fy fan, stackars häst. :crazy: Hoppas verkligen att han klarar sig och inte får några bestående men.

Men fyy vad läskigt det lät! Hur ser man att bukhinnan är sönder när huden är hel? Aldrig hört talas om men det lät väääldigt ont :cry:

+ Donnatello; Han är ju bara två, så prognosen var godare för honom än en vuxen häst även om
han är hög som ett hus (över 170 som tvååring...) De ska öppna honom och sy ihop bukhinnan
om jag förstått det rätt. Har aldrig hört talas om det heller innan. Jag fick en smärre chock när
ägaren ringde och berättade att han stog på klinik och att bukhinnan hade gått sönder. Frågade
inte hur man märker det.

Men han hade så ont att han bara stog och skakade stackarn. :cry: Sex månader får man minst
räkna med att det skulle ta innan han är ok igen, om han hade varit en vuxen häst så skulle det varit
det dubbla.

Låter inte skönt alls.

Min häst verkar vara lite oturs förföljd just nu. Först är de öm rygg och sadeltvånget, och vi har precis börjat rida henne igen. Då får hon något litet skrapsår på vänster has och svullnar rejält. I lördags rullar hon fast i boxen och fastnar med höger bak i högallret, med skrapsår som följd även där. Hon äter butta fortfarande för ryggen men i går såg hon mkt märklig ut i vänster galopp. Ville inte sätta under sig och vilade på benet när vi stod still. Suck, vill verkligen inte ställa av henne nu för då blir de start på noll igen när sadeln ska på. Hoppas på att hon ser bättre ut i dag. Annars får vi väl åka till klinik igen. I bland funderar jag verkligen på ny sport. Cykel kanske, blir de punka är de bara att köpa nytt däck.:angel:

haha, skrattade gott - klockrent!

;)

Nej herregud DET är väl ingen som gör???:eek: Jag menade bara att ingen orkar titta på en 20 min lång film....:angel:

:rofl::rofl::rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 657
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar