Dressyrnissarnas snacktråd V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Ja, en pigg och känslig Ferrari vill jag också ha som nästa häst. Det är superkul att rida honom, även om jag känner mig som en barbamamma på hans lilla rygg (han är liiiiten för mig) - första gången för mig som jag sitter på en häst som kan både piaff och passage t.ex (för att inte tala om nivån på samling i galoppen, jag tycker han är supersamlad när tränaren hävdar att det är nästan arbetsgalopp - då inser jag vilken nivå jag ligger på med min egen). :bump:

Bra ide tror jag. Ibland kan lite träning lyfta hela ens (häst-) tillvaro!!

Det jobbiga blev ju bara att träningen inte alls gick särskilt bra. Kossan bråkade och härjade i galoppen som en annan b-ponny. Och jag vågar inte rida på och klara inte av att lösa det. Så nu har vi hemläxa att galoppera.. Nästa träning är om två veckor.

...och här sitter jag i soffan utan energi med en gigantisk tenta som inte ens vill börja göras:(. Mitt ljus är typ att Big Brother sänds varje dag. Mitt liv känns bättre när jag kan känna förakt för diverse tomtar i BB-huset:angel:.

Ja jösses får man inte lite prestationsångest vad det gäller sin egen då? Jag har suttit på några riktigt fina och tänker man tillbaka kan man uppleva känslan igen men inte sjutton går det fortare framåt med sin egen för det :mad:

Synd bara att såna där ferraris kostar en del, jag får nog börja spela på lotto nu om jag ska ha en chans hihi :D

Oj, vilka glassiga lånehästar ni verkar få tag på, själv är jag alltid extra glad för min egen älskade kamel :love: när jag har suttit på nån annans häst, oavsett vad det är för någon :cool:

*kl*
Måste bara fråga, ska på klubbdressyr i helgen och i proppen står det vårdad klädsel - inom vilka ramar ska man hålla sig då? Kan detta räknas som vårdad klädsel?
(fast med ett lagom långt vitt schabrak och lagom långa stövlar ;) )
dsc_0065_100275598.jpg

Och en till, i TR står det under bilderna beskrivet att plast/syntet bett är tillåtet på tävling, men mitt 3delade gummibett från käll***st är det tillåtet?

Det är så länge sedan jag tävlade att jag glömt bort allt :angel:

Jättefin klädsel och det bettet borde vara godkänt:).

*kl*

Ryttaren som red efter mig på träningen idag hade bara ett halvt ben på ena sidan. Hon red skitbra och hästen var så himla fin! Det gav mig både prestationsångest men också är så himla fantastiskt att se! Ridningen tar inte slut även om man skulle förlora ett halvt ben eller en arm-det går iaf:bow:! På så vis är det verkligen en elt fantastisk sport vi håller på med:love:!

Senast ändrad:

Haha, jag är oftast rätt nöjd över att vara tillbaka på min egna också - lånehästen är lite för svår för mig oftast och då blir det bara starkt och styvt när jag inte löser det. Det som är roligt är att de har lätt för så olika saker, lånehästen har lätt för samling - vilket min egen verkligen inte har, men min är lättare att få loss i kroppen och mjukare överlag. Jättekul att få känna på lite av varje, oftast annars när jag rider andra är det hästar som är mycket mindre utbildade än min egen eller som har problem av något slag (ingen in their right mind släpper upp mig på en riktigt välskolad häst ;) ) - och då är det ju verkligen extra skönt att sitta på Battis breda rygg efteråt. :D

Vad kul med ngn mer som rider parallell häst, jag har missat att du gör det, bara malt på ang. min egen nyfunna, haha : )

skämt åsido: det är ju precis som du säger. Man lär sig saker och får insikt om sin egen - både för och nackdelar. Jag fick senast idag användning för mitt kroppsminne av att rida en så totalt annorlunda häst mot min egen parallellt, vilket jag gjort senaste månaden. Det var ingen medveten tanke utan bara känsla som infann sig - ngt som den andra hästen har, som min kan ha nytta av, trots att min är långt mer längre kommen utbildnings och kontroll mässigt, så har jag nytta av vissa kvaliteeter den andre har, och kan applicera lite av det på min egen. Resultatet när jag red med det "minnet" blev bra :)

mackan/ som har total tidsbrist och inte fattar att hon blivit hooked på att ta sig an dubbel ridning mitt i ekvationen, för den motsäger sig allt sunt förnuft -men börjar bli en riktig drog, haha :D

Tack :) Vore ju pinsamt att diskas för en så fjuttig sak som att jag rider på fel bett :o

Något sådant skulle jag behöva se när det går dåligt för mig eller motivationen tryter! Jag är så himla fascinerad över hur duktiga de är, som Bettina Eistel som kan rida utan armar - fantastiskt att de kämpar vidare! :love:

Gud ja, snacka inte om tidsbrist. När man är i stallet direkt efter morgonfodring för att hinna rida och ändå får skicka dit sambon senare för att mocka och ströa så har det kanske gått lite långt... :( Men rida är ju så KUL! :love:

Jag rider inte extrahästen så regelbundet, blir några gånger i månaden på sin höjd oftast, men jag hoppar in när matten är på semestrar, jobbar mycket osv. Supernyttigt och väldigt roligt. Jag är ju så ridglad att jag rider nästan allt med glädje, alltid lär man sig något! :D

Men, som sagt, tiden räcker inte till - trots att jag är student. :( Jag som så gärna hade haft en till (fast där säger nog iofs ekonomin stopp först, men ändå ;) )! :cry:

För min del har det inte vart några regelbunda lånehästar några såna finingar känner jag inte just nu men jag passade på när jag jobbade i dressyrstall. Jag vet ju hur piff o puff, fina skolor och byten i varje ska kännas då borde det ju inte vara så svårt att få till det... eller? :D

Idag blev det ett besök till tandläkaren för Stella.

Han, som såklart är utbildad veterinär är även kiropraktor, tittade in i munnen på damen, kände och klämde. Hummade lite och kände igenom hela hästen.
Tittar sedan på mig och säger "Sådana här hästar ska man ha fler av, finns inte ett fel på henne, vi ska inte göra något alls med din häst idag." :love:

Det är nog första gången det inte varit något fel på min ponny! :love:

Imorgon blir det dressyrlektion för min tränare, fick en tidig tid, så jag kanske kan tvinga någon stackare att filma. :d Brukar alltid rida runt 20.20 på
kvällen annars, då är det bara jag kvar på anläggningen. Visserligen är det ganska skönt med tanke på att det för det mesta är smockfullt med folk.
Det måste nog vara en 70 hästar på gården just nu. :eek:

Räknade förövrigt ut att om jag ställer Stella på en lösdrift och betäcker henne i vår så kommer de kostnader jag slipper betala
för hennes nuvarande stallplats, inom ett år motsvara tillverkningskostnaderna för ett föl efter en snordyr hingst.

Det är nästan skrämmande när man tänker på hur mycket man betalar i stallplats. Men samtidigt blir man ännu mer sugen. :D
Så det kanske lönar sig att betäcka och bli skogsmulleryttare i ett år. :idea:

Min stallkompis ska betäcka sitt sto i år (Fantastisk häst!) och det vore ju passande om Stellan blir mamma samtidigt!

Så just nu lutar det åt betäckning. :banana: Jag ska kanske bli mormor. :banana:

Ooooh vad tänker du på för hingst? Jag tycker det är dags med en Buke-Totilas så honom röstar jag på. Stella + Totilas = sant. :D

Haha, det hade ju varit fantastiskt och hennes stallkostnad uppnår nära på i hans prisklass.

Men han tar bara emot "riktiga ston" och inte små luddiga okända bastarder som Stella. :D

Äsch, skicka en bild på Stella till Toto så kommer han garanterat att bjuda ut henne på en morot, eller åtminstone lägga till henne på FB! :)

Fiorano, om de två Buke-Tottorna inte är Stellas så räknas de inte. :D

Jag har ju tittat på Quaterback åt henne, men även en hel del andra hingstar. Har sett några av hans avkommor och jag är såld!
Han är ju också hemskt snygg, ungen lär ju dock bli en fux om han får bli pappa, så jag hoppas då på en hingstunge. :D

Det hade varit väääldigt spännande med QB på Stella:)! Nackdelen med honom är väl att kvalitén på skicken inte varit så bra tyvärr. Men det är väl värt ett försök och att sen ha en reservhingst som sista utval.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 655
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden