Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 7
Ok, jag håller nog med mackan att jag blir förvirrad av vad du egentligen tycker här
Men BRA att vi är i stort sett överens ändå
Ang Ninja så syns allt mer på hästar av fuxfärg., har själv en sån Skuggor, ljus osv syns väldigt väl och kan förvirra en aning. Sen ser hästen ut att just vara riden och då är dom alltid som mest "ihopsjunkna" i muskulaturen för att dom är avlsappnade. Antar att det gäller våra egna muskler också
Men jag har faktiskt aldrig dömt ut dessa hästarna muskulatur. Det jag har sagt är att musklerna naturligtvis ser annorlunda ut, långa och smala och mer precisa och precis som du säger har hästarna heller inte ett uns fett som fyller ut. Sen hade jag kanske allt önskat mig mer muskler på Ninja i sadelläget trots allt.
Självklart ser inte heller dessa hästar ut som en random dressyr(hobby)häst i Sverige. Det hade varit jättekonstigt! Dessa hästar jag såg fanns det dessutom ett och annat ridproblem med.
Ok, jag håller nog med mackan att jag blir förvirrad av vad du egentligen tycker här
Men BRA att vi är i stort sett överens ändå
Ang Ninja så syns allt mer på hästar av fuxfärg., har själv en sån Skuggor, ljus osv syns väldigt väl och kan förvirra en aning. Sen ser hästen ut att just vara riden och då är dom alltid som mest "ihopsjunkna" i muskulaturen för att dom är avlsappnade. Antar att det gäller våra egna muskler också