Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Fin häst och duktig med tydligen, men han måste verkligen ha tunn man! Ibland skönt med tunn man så det inte blir så mycket att rycka men det finns ju gränser även för det.

Ja eller hur? När den hänger löst kan man fortfarande se halsen och mankammen genom den. Svansen är dock jättetjock! Det är ju ganska ovanligt med sådan extremt tunn man så som groom får man ju tänka till lite. Myggbett-knoppar vill man ju helst inte ha. :)

kl

Fick tag ett par jätte fina Königs Grandgester begagnat och är överlycklig då dom är i sådnat kanonskick!
:love:

IMAG0448.jpg

Nu ska dom bara till farbror skomakaren och lästas ut!

fick mina nya königs SIR i lördags, helgen har ägnats åt att gå runt hemma i stövlarna medans mannen följer mig med blicken och tycker jag är knäpp...

Sommarminne: Snygga! ;)

Usch, skavsår! :eek:

Själv har man sju veckor kvar tills mina måttade Königs kommer. Men ska man vara fin får man lida pin :crazy:

Sir är ju så snygga men finns ju aldrig några på begagnatmarknaden. Är riktigt imponerad över kvaliten då mina har ett par år på nacken men är ändå superfina!

kan du inte lägga ut bild på dina?:d

måste fixa ett nytt ställe att lägga upp bilder på nu när picbox är nedlagt...

men kvaliten är toppen, mina gamla SIR har ja använt flitigt i drygt 7 år och de är i otoligt bra skick. dock måste den ena dragkedjan in på lagning.

Måste bara flika in:)
Pixbox är inte nerlagt det är några nya som tagit över det :)

Nu såg jag att du skrev picbox så nu är jag ute och cyklar!

Senast ändrad:

Men hur har du skött dina? jag kör bara med skokräm och torkar av om dom har blivit smutsiga men de kan ju va bra med lite tips;)

Måste bara flika in:)
Pixbox är inte nerlagt det är några nya som tagit över det :)

Nu såg jag att du skrev picbox så nu är jag ute och cyklar!

:confused: Pixbox är nedstängt sen den 30 november.
ngn picbox existerar inte vad jag vet?

Jag har också nya Königs (eller nya, dom är ett år gamla men så sjukt osköna så jag har inte orkat gå in dom ännu... :p ). Försöker ha dom iaf någon gång i veckan men har ångest flera dagar innan, är ju så skönt med Dyon minichaps...

Mina gamla är ca 10 år, jättefina i skinnet, har bara torkat av med vatten och sedan på med skokräm och borsta, borsta, borsta... Glansmedel och nylonstrumpa till tävling.

Vilken modell har du? kan du inte lägga in bild?:D
jag har ett par cavallo sedan innan men Königs verkar passa mina fötter mycket bättre och lädret känns kanon

och här är unghästen. (144 cm) Dock innan vi kortade upp stiglädrena.

231031_10150166203140588_588725587_7124263_1515631_n.jpg

Du må vara lång men det viktiga är balansen och vikten - och du ser tom lätt underviktig ut ;). En lång välbalanserad ryttare utvecklar sin häst bättre än en lagom proportionell ryttare utan balans. Kunskap o förmåga, sånt ska premieras. Blir ytligt när cm kritiseras, är djupare o mer komplicerat än så. :)

Usch! Glädjedödare :grin: Nä, men hade faktiskt tänkt att ha dem en vecka efter jag fått dem på tävling, men det blir nog inte så. Trevligare att inte ha blodiga sår i knävecken dessutom;) :o Nä, hoppas verkligen att de kommer tidigare än 13(!) veckor! :)

Jag red i mina Cavallo typ samma dag som dom kom, efter att ha sprungit i trappan här hemma i två timmar. :d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har ett litet bekymmer och skapar denna tråd - egentligen inte som en fråga utan mer som ett bollplank. Det är så att jag har fått...
Svar
14
· Visningar
2 240
Senast: Meggan
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 489
Senast: Lager
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag hade fått sitta på finaste Dunja förra veckan närde jag en stark förhoppning om att få fortsätta på henne. Det har ju ändå...
Svar
0
· Visningar
389
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
370

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Sabotage?
  • Födda 2022

Omröstningar