Dressyrkavajtråden

@Waco jaha okej! Då har det varit snälla överdomare ;)
Min kompis har ändå en sån frack kavaj som slutar vid naveln typ. (Den är lite för kort)

Men detta är ändå på nationell nivå. Jag menar röd är ju inte så ljus och diskret färg. Reglerna är kanske inte lika hårda nu som tidigare.

@Itzyditzy

Reglerna är desamma, däremot så är ryttarna lite slapphänta att följa dem eftersom domarna inte lagt så mycket fokus på det. Nivå på ryttare eller tävling har inget med det att göra. Sannolikheten att man åker dit för fel färg på skjortan är liten. Men den finns där.

@Waco jaha okej! Då har det varit snälla överdomare ;)
Min kompis har ändå en sån frack kavaj som slutar vid naveln typ. (Den är lite för kort)

Men detta är ändå på nationell nivå. Jag menar röd är ju inte så ljus och diskret färg. Reglerna är kanske inte lika hårda nu som tidigare.

Jag har blå funktions tävlingstopp med vit krage,, har dock plastrong också så tröjan syns inte. Har haft allt ifrån rosa, vit, blå, gul osv... inte alltid med plastrong när jag var yngre...
Men aldrig haft min mörkblå utan plastrong.. kavajen täcker hela dessutom eftersom den är normallång..
Så länge man har lite ljusare färger så känns det som man är på säkra sidan.. skulle nog inte prova ha den mörkblå utan plastrong,, utifall att man stöter på en kinkig dommare...

Jag är sugen på att köpa en Pikeur Sarissa, kruxet är att den har logga både på ficklocket och på ärmen. Tror ni ÖD överser med detta onämnbara lagbrott eller blir man hängd? :angel:

Jag är sugen på att köpa en Pikeur Sarissa, kruxet är att den har logga både på ficklocket och på ärmen. Tror ni ÖD överser med detta onämnbara lagbrott eller blir man hängd? :angel:

Jag köpte en Sarissa för ett tag sen trots att den egentligen har för många loggor. Tänkte först inte köpa den pga det, men eftersom den satt absolut bäst och jag inte hade så många dar på mig så jag hann hitta någon annan fick det bli så. Har startat två gånger med den, samma domare båda gångerna, ingen har sagt någonting hittills. Har tänkt att säger nån till får jag väl sprätta bort märket vid fickan!

Det är ljus skjorta (skjortliknande) som gäller efter som det står så i TR. Ljusa färger är alltså tillåtna. Sedan finnns det dom som missat detta/struntar i det men råkar du ut för en sur ÖD så åker du dit för det.

Ok, min skjorta är ju typ vinröd... Det går bort, på med plastrongen ( som ja älskar så det e lungt!;) ) men visst får man ha vilken skjorta som helst om den inte syns?? För en Liguria blir det, underbar minifrack!!! *love*

Nu har jag äntligen en vettig bild på mig i min Liguriakavaj framifrån:)
10320595_10202915438038861_4139540794328654900_n.jpg

Foto: Fotograf Wikberg

Jag har också en Sarissa, har inte ens tänkt på att den har dubbla loggor. Känns inte heller som prio för ÖD att springa runt och titta på hur många loggor kavajerna har så jag känner mig inte så orolig..

@Dressyrtjejen_97 Har faktiskt aldrig provat någon annan Animomodell, men tror dom är enhetliga i sina storlekar. Detta är en italiensk 42, alltså en svensk 38. Superskön passform och dessutom tillräckligt lång i armarna.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 516
Senast: Imna
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 409
Utrustning Letar ny kavaj. Tävlar främst i dressyr. Är 178 cm lång med långa armar men är ganska smal. Vill ha en brun eller svart kavaj som...
Svar
0
· Visningar
665
Senast: saffran
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 498
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar