Dressyrkavajtråden

Sv: Dressyrkavajtråden

Jag är helt kär i min! Med en plastrong med strass och blå dekor, även den från anky :)

*kl*

Jag har också en Diana, avskyr den :p Sitter dåligt, ärmarna är för stora och hur jag än gör så glider den in mellan baken och sadeln så att jag sitter på den.

image.jpg

1image.jpg

Blev lite kär i den där Animo-frack-kavajen :love:

Senast ändrad:

Precis så känner jag inför min gamla Diana... Klart du ska ha en Liguria, den är otroligt skän dessutom;).

Jag känner som du och Fiorano, Dianan var bra innan jag visste bättre. Innan du bestämmer dig för Ligurian, prova Kingsland Dressage. Tyvärr har jag gått upp några kilo sen i höstas, så min 34 sitter inte perfekt för tillfället. Men snart gör den nog det igen. Den är snygg på galgen i alla fall :)

I somras fick jag en kompis att köpa Kingslands nya dressyrkavaj. Hittade den för halva priset på Falsterbo! Jättesnygg är den och när vännen rider är den ännu snyggare.

Yes, en Kingsland Dressage :love: hade jag inte haft min bruna kanske jag köpt en i blått. Älskar den!

*knapp*

Jag har en Spooks Showjacket. Nu tävlar jag främst hoppning, annars hade jag nog slagit till på en Animo Liguria :love:

IMG_7165_zps1bb895b5.jpg

Tack snalla :) Dom hade spegel pa uppvarmningen i helgen, jag kunde inte lata bli att spana in mig sjalv i min nya fina kavaj. Haha. Lite skillnad fran min gamla nittiotalskavaj som har hangt med sen jag var 16 typ.

Har fått span på denna "minifrack" och bestämt mig för att åka å prova iaf! =)

Men, har en fundering! Jag har en tävlingsskjorta från samma tillverkare som har samma färg som snibbarna där nere, men med vit krage, kan jag inte ha bara den under? TR säger ju ljus skjorta eller skjortbröst... Är färgad skjorta med vit krage inte ok??

Hade ju varit en superläcker matchning tänkte ja... ;)

Jag har en "CRW grace exclusive"-kavaj i mörkblått från H**ks. Den är verkligen sämst :p Sladdrig i tyget, så den liksom fladdrar runt midjan när man rider. Dock är jag ingen tävlingsmänniska, utan åker bara ut på nån lokaltävling i månaden för skojs skull. Och för den nivån - helt ok. Plus att jag fyndade den på rea och bara betalade ett par hundralappar för den. Den är lätt och bekväm att ha på sig iaf.

glitterdkjortaOTE342705 skrev:

Har fått span på denna "minifrack" och bestämt mig för att åka å prova iaf! =)

Men, har en fundering! Jag har en tävlingsskjorta från samma tillverkare som har samma färg som snibbarna där nere, men med vit krage, kan jag inte ha bara den under? TR säger ju ljus skjorta eller skjortbröst... Är färgad skjorta med vit krage inte ok??

Hade ju varit en superläcker matchning tänkte ja... ;)

Det är ljus skjorta (skjortliknande) som gäller efter som det står så i TR. Ljusa färger är alltså tillåtna. Sedan finnns det dom som missat detta/struntar i det men råkar du ut för en sur ÖD så åker du dit för det.

Jag hade en lite mörkare grå under en gång, funktionären vid insläppet påpekade det när jag ridit klart, hon sa att domaren mycket väl kunde ha åsikter om det om hon var på det humöret, funktionären ville bara få mig att tänka på det så jag inte åkte dit på en sån detalj.

@Minstral man kanske får ha samma färg som kavajen då?
Det finns ju många som har ljusrosa eller ljusblå. Har även sett någon med röd och gul. Min kompis brukar ibland ha marinblå. Men hon har marinblå kavaj också. Det beror väl helt på hur mycket av tröjan som syns under kavajen.

Om man har en kavaj som är kortare fram kan ju tröjan synas. Då får man ju ha en diskret färg. Antingen samma som kavajen eller som byxorna :)

Om det var det du menade.. Vet inte om jag svarade på rätt sak nu ens :p

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 516
Senast: Imna
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 409
Utrustning Letar ny kavaj. Tävlar främst i dressyr. Är 178 cm lång med långa armar men är ganska smal. Vill ha en brun eller svart kavaj som...
Svar
0
· Visningar
665
Senast: saffran
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 498
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar