Dressyrkavajer med längre ärm.

FadeAway

Trådstartare
Vad finns det för kavajer med längre ärm? Vill gärna ha en längre kavaj. Kan även tänka mig köpa begagnat men behöver veta vad som kan fungera där. Vet att pikeur och eurostar har långstorlekar men kan inte hitta vad ärmlängderna är på dessa. Har former och är ca stl 38/40 så alltför petitea modeller funkar dessvärre inte.

Vad finns det för kavajer med längre ärm? Vill gärna ha en längre kavaj. Kan även tänka mig köpa begagnat men behöver veta vad som kan fungera där. Vet att pikeur och eurostar har långstorlekar men kan inte hitta vad ärmlängderna är på dessa. Har former och är ca stl 38/40 så alltför petitea modeller funkar dessvärre inte.

Jag hade en Pikeur Diana dressyrmodell för 100 år sedan. Tävlade i den tom när jag vägde 68 kg. Jag är 168 typ och rätt bredaxlad. Den hade nog en ganska lång ärm. Här hoppar jag i den , jag vägde nog typ 62 kg här visserligen men ärmen brukar ju dras upp när man hoppar och här går den ju trots det ner till handleden.

FB_IMG_1595460484045.webp

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag fick för en tid sedan en obotlig cancer och jag kommer inte leva så länge till. Man vet inte HUR länge för just nu får jag en...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
13 765
Senast: Tirnanoogh
·
Kläder & Bli fin Efter lite kroppsliga förändringar känner jag att jag behöver tips på kläder och gärna av dem som är lite i samma sits. Är lång, >182 cm...
2
Svar
25
· Visningar
2 553
Senast: Sonea
·
Utrustning Jag skulle behöva en ny stalljacka inför vintern och funderar över var jag ska leta för att hitta en som funkar när man ser ut som en...
2
Svar
22
· Visningar
2 498
Senast: minimal
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka