Detta har hänt:
Jag hittade en fin men väldigt gammal häst att vara medryttare åt. Ägaren och jag har kommit bra överens och nu vill hon att jag tar över honom
. Jag har fått en stallplats på gården där jag bor (skulle se honom från mitt fönster) till en billig penning, får med mig all utrustning, hon kör hit honom. Han är som sagt väldigt gammal, 26 år, men än så länge frisk. OM han kommer till mig blir det i så fall hans sista hem och vi vandrar den sista biten tillsammans. Detta är en livslång dröm som kan gå i uppfyllelse, ändå tvekar jag.. Tänk om jag inte klarar det? Tänk om han mår dåligt av flytten och blir vild och farlig
? Tänk om jag inte klarar det ekonomiskt? Det finns inte mycket att förlora, för alternativet är avlivning. Jag hade helst tagit honom på prov någon månad men det vill inte ägaren, hon vill ”bli av” med honom direkt då hon har en häst till som hon vill satsa på. Så antingen kommer han till mig eller somnar in. Så det är ju klockrent, öppet mål, eller hur? Ändå..
. Men det lutar mot att jag tar honom. Att min oro mest handlar om att jag är låååååångt utanför min bekvämlighetszon.