Dressyrhingstar till Sverige

Cat_and_rat

Trådstartare
Enligt Eurodressages hemsida så har bl a två dressyrhingstar köpts till Sverige.
Boticello (Hess) e.Brindisi - Blue Grendier xx (som stått i Sverige) - Figaro. Den ska redan ha hunnit tävla i Sverige - någon som sätt den eller vet mer om stammen ?
Vonkenstein (Kwpn) e.Ferro - Havidoff - Akzent II - Pamino (är det den Pamino som stod i Sverige ngt år ?). Gått bruksprov men ej gdk.
Någon som vet mer om möderne mm ?

Sv: Dressyrhingstar till Sverige

Tror knappast att det är shagyan Pamino, snarare fullblodet fött 1961.

Jag har kollat - det är fullblodet...

Om modern så står följande: - " The dam, Natrabell, became, on grounds of her appealing appearance, and equally appealing movement champion at the mare selection in Overijssel "

Jag har kollat upp henne: Hon är ett stersto...Han har även en bror u. samma moder som är godkänd i Aes vid namnet " Travolta "

Helen

Senast ändrad av en moderator:

Tvivlar att Boticelli ska visas fram för godkännande eftersom ägaren är ren tävlingsryttare, den har nog köpts enbart för tävlingssyfte. Hessen har ju nyligen gått upp i Hannover och ett antal av Hessens hingstar blev inte godkända i det nya förbundet, han kanske tillhör dem och därför såldes (bara en tanke)? :confused:

Var den Boticelli på bruks i vintras och bara visades på showen på söndagen ? Jag minns iallafall en väldigt trevlig ritt av en tysk på en Boti-nånting

Skrutt -

jag håller med den hingsten hade gärna fått fytta till sverige

Liknande trådar

Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 958
Senast: supercassie
·
C
Avel Nu har AVN blivit färdiga med användningsråden för de nygodkända hingstarna :bow: Allt är koierat från ridsports hemsida... Så här...
Svar
14
· Visningar
3 792
Senast: athena
·
C
Avel Hittade alla hittills godkända spermaimporter ( halvblodsaveln ) idag. Kursiverat är kopierat från tidningen Ridsports hemsida och...
Svar
3
· Visningar
1 064
Senast: Donauschwalbe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Uppdateringstråd 31