Dressyrhingstar med bra galopp

bright_sara

Trådstartare
Vilka hingstar finns det som har kanongalopp? Ge förslag.
Helst inga med Sandro Hit eller Donnerhall i stammen..:angel:;)

Sv: Dressyrhingstar med bra galopp

Florencio har en alldeles underbar galopp..och saknar dessutom de blodslinjer Du nämnde. Han hade 9,5 på sin galopp på bruksprovet.

Vi fick 2007 ett alldeles fantastiskt hingstföl med honom som far där galoppen blev alldeles enastående. Nu är modern ett sto e. Bolero som själv har en 9:a på sin galopp och morfar Bolero hade 10 på sin galopp på bruksprovet.

I övrigt är jag alldeles otroligt förtjust i Loredes galopp. Den bedömdes också med 10 på bruksprovet. Tyvärr förlorade vi ett föl efter honom förra våren endast ett dygn gammal. Jag hade gärna använt honom igen men eftersom han nu lämnat Sverige och jag inte sett någon som importerar från honom blir det kanske svårt.

Både Black Coffee och Okeanos hade 9 på galoppen på sina bruksprov.

Prestige har väldigt fin galopp och verkar dock nedärva det till sina avkommor. Vet dock inte om någon kommer att ta in sperma på honom i år.. Annars har Sandakan fin galopp men då får du ju med Donnerhall.. Flyinges nygodkända hingst Belamour såg ut att ha jättefin galopp och har fått bra kritik på den. Dock inte sett någon officiell siffra.

Sandakan är e.Sandro Hit-Donnerhall.

Tsarevitj har en mkt bra galopp

Letar också efter en hingst som nedärver riktigt bra galopp. Stoet är e Magritte-Good Future-Kaliber, gick tyvärr tom med just Florencio förra året:(

Men vad kul, för det är bla. de två hingstarna som vi har haft funderingar på. ;)

Tycker det är väldigt tråkigt att det inte blir mer Loredes i Sverige. Fölen har varit mycekt trevliga.

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 639
Senast: Mabuse
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
776
Senast: Sassy
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
36
· Visningar
764
Senast: ildiko
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 570
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka