Härlig stam och härlig häst
Med ett sånt sto finns det mycket jag skulle tänka mig...
Gränsbos hingstar har ju redan nämnts - Bernstein är inte att förglömma, han har lämnat kanon med fullblod. Mycket god förärvare med åtskilliga svårklassavkommor. Nobel kunde nog passa också - då får du hoppförmåga på köpet
. Finns piaffbilder mm på vår hemsida. Han har både gång och hoppförmåga. Bourbon är också en multitalang med goda hoppresultat samt GP-placering (och många fler lär det bli). Bocelli har ju både egna toppresultat och mycket bra stam.
Briar borde passa kanon också - han lämnar ju både hopp och dressyr. Första årgångarna är små men har lämnat både hingstar och toppdressyrhästar (t ex Crossy och Berlioz).
Hans son Biggles kan också vara intressant?
Sack - jag har sett en avkomma med fullblodsmamma och den var kanon! Kaliberblodet är ju välkänt för att funka med fullblod! Sonen Saigon kan nog också vara något?
Hade gärna sett "Corde"-blod till ett fullblodssto. Synd att Cortez inte lever... Corrado WL kanske vore något? Come Back II passar ypperligt till fullblod!
Aerline kan nog vara intressant också - mycket bra stam bakom. Även där får du ju hoppförmåga på köpet...
Ja, det finns ju massor av intressanta hingstar till ett sånt sto!
Rubinrot är läcker, men kanske inte det jag tänkt på i första hand? Bra bakbensaktivitet skulle jag tro att du har i stoet?
Mvh Cissi