Dressyrgjord till ST-sadel

F

FiaPiaLisa

Alla ni som har ST-sadlar hur långa är stropparna? Vad tror ni att jag behöver för storlek på gjorden till mina normalstora araber??
De brukar ha 110 eller 120 cm på vanlig gjord-beroende på sadel....

FPL

Sv: Dressyrgjord till ST-sadel

stropparna är långa i alla fall på comforten och på den lite mindre araberna exvis min egen har jag stl:55 cm men ska köpa en ny nu och denna blir 50cm. Större arab så skulle 65cm bli bra på skulle jag tippa på! Så någonstans där i melllan!

Sv: Dressyrgjord till ST-sadel

När jag provade ST Endurance hade jag en 60 cm gjord men jag hade lätt kunnat ha 50 cm. Min häst behövde då ca 120 på vanliga gjordar.

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 050
Senast: iNHALE
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 105
Senast: zarmino
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 975
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 747
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar