Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min häst får skav av dressyrschabrak o jag blev rekommenderad av sadelutprovaren att skaffa vojlockar. Men vart hittar man dressyrvojlockar? De vanliga kedjorna har bara schabrak...
Ser väldigt sällan sådana, mest allround faktiskt. Själv har jag turen och fått ett, som jag naturligtvis inte kan använda då jag köpte hoppsadel istället.
Men de jag har liggandes här hemma är av märket Hölscher - sport
Har dressyr/islandsvojlockar och det är hugget som stucket det passar oavsett.
Jag har en pluttig islänning som det ser ut som att han har täcke på sig om man lägger på ett schabrak så jag är städigt på dressyrvojlock jakt
Vi använder renskinn på vår skavkänsliga häst, funkar så bra, inte så snyggt men har annat när vi har lektion eller ska vara exkta fina. En annan som har en extra känslig häst har både schabrak, sadelgjords tunnel av renskinn.
Hästnyheter Sociala medier förmedlar ofta en förskönad bild av ridsportens glans och perfekta ridteknik.
Samtidigt växer en oro för att unga ryttare...
Hästmänniskan Jag har arbetat ett fyrtiotal cobbar i olika storlekar från Irland/Storbritannien genom åren. Generellt vänliga och lugna men jag litade...