dressyr-vojlock

Zipp2010

Trådstartare
Min häst får skav av dressyrschabrak o jag blev rekommenderad av sadelutprovaren att skaffa vojlockar. Men vart hittar man dressyrvojlockar? De vanliga kedjorna har bara schabrak...

Sv: dressyr-vojlock

Ser väldigt sällan sådana, mest allround faktiskt. Själv har jag turen och fått ett, som jag naturligtvis inte kan använda då jag köpte hoppsadel istället.
Men de jag har liggandes här hemma är av märket Hölscher - sport :)

Hööks
Börjes
Hansbo
Capriati
Mias RS
Euro-Star
Equipage
Kavalkade
Globus
Ástund
Catago
Hrimnir

Har dressyr/islandsvojlockar och det är hugget som stucket det passar oavsett.
Jag har en pluttig islänning som det ser ut som att han har täcke på sig om man lägger på ett schabrak så jag är städigt på dressyrvojlock jakt :p

Tack!! Min häst har kort rygg så vi får nog lite samma problem att schabraken tar emot bak;)

Vi använder renskinn på vår skavkänsliga häst, funkar så bra, inte så snyggt men har annat när vi har lektion eller ska vara exkta fina. En annan som har en extra känslig häst har både schabrak, sadelgjords tunnel av renskinn.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
862
Senast: Lisen82
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
874
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 197
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Shettistråden del II
  • 07:or del 23