Dressyr på Teneriffa

P

petunia1

Hejsan
Tänkte att eftersom vi är så många som är hästintresserade på den här siten så kanske, kanske att jag kan få lite hjälp. Ska till Teneriffa i slutet på oktober tillsammans med make & barn samt vänner. Min väninna och jag hade tänkt passa på att rida lite när vi ändå är där. Vi hade dock inte tänkt oss ett dressyrpass utan mer en BRA lektion och gärna på PRE hästar. Vi är på Msv nivå båda två. Har letat och letat på nätet men hittar bara westerninspirerat och uteritter.
Finns det någon som vet ?
Maila gärna på tannila@hotmail.com

//Tannila

Sv: Dressyr på Teneriffa

Jag vet tyvärr inte om något bra dressyrställe där, jag och en kompis red en uteritt där för många år sen, på ett som skulle vara ett av öns bästa stall. Hästarna var trevliga och i god kondition och fina i hullet. Inga fel så, men de hade inte ens en ridbana så de har nog bara uteritter...

När jag var där så pratade jag med en svensk tjej som var turridningsledare i ett stall där. hon sa att ridsporten inte är så utbredd på ön så rena tvälningstall osv är ovanliga där. det är nog mest hobbyryttare, eftersom tävlingsutbudet är begränsat.

Om det stämmer eller inte vet jag inte men med tanke på hur liten ö det är och just att det är en ö så kan det säkert stämma.

Hmmm
Verkar inte bättre än att vi får avstå ridningen (till förmån för stranden vilket ju inte är fy skam...)
Tack iaf

//Petunia

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 480
Senast: IngelaH
·
Övr. Barn Vi var nyligen på utvecklingssamtal för äldsta barnet, som går i fyran. Vid samtalet fick vi höra att han ligger väldigt långt fram i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 363
Senast: hastflicka
·
Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 515
Senast: Magiana
·
Ridning Jag har de senaste åren känt att det är dags att ta upp ridningen igen, och nu är det dags ! Men, jag har fastnat lite i mitt letande...
Svar
2
· Visningar
2 721

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka