Dressyr på liten häst?

Sv: Dressyr på liten häst?

Det är väl inte storleken på hästen som avgör hur hög ridbarheten är? Hellre en liten kompakt häst än en stor gänglig.:smirk:

Har jag sagt att storleken avgör ridbarheten? :confused:

Jag tror att både små och stora hästar kan ha mycket högridbarhet. Psyket spelar in mycket i den ekvationen.

Sv: Dressyr på liten häst?

Nämen, har ni hållit liv i min tråd :) Har inte varit här på länge, internet har legat nere, blev lite förvånad när jag såg min tråd på första sidan =)

Kan tillägga att jag numera är fodervärd åt hästen i fråga. En trevlig liten dam, går i härlig form så mycket hon orkar. Hon är läskigt maffig, har inte galopperat nämnvärt eftersom hon inte är i form men var tvungen att pröva på ridbanan (har ingen sadel än så vågade inte pröva i skogen haha) och hon är så maffig i sitt steg så man nästan ramlar av :o

Snart får jag förhoppningsvis låna/köpa kompisens sadel, då kan vi börja träna ordentligt... Vill ju pröva att tävla till sommaren, skulle vara min största prestation hittills i hästvärlden :) Vill se ut som det härliga ekipaget på 1,56 som skrev längre upp =)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 490
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 508
Senast: Mia_R
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 412
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 504
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII