Dressyr OS på Webben! Dagens tider och startlistor!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyr OS på Webben! Dagens tider och startlistor!

Hon fick ju bra procent iaf!

Jag frågar igen då eftersom det går så snabbt i denna tråd:D

Visst nollställs resultaten till GP specialen? Vilket betyder att tar sig Jan bara dit, vilket han borde göra så är ju missarna skitsamma det var ju inte direkt så att vi hade chans på bronset iallafall

Glöm bort vad jag svarade

Senast ändrad:

jag trodde att de tio bästa i GP specialen gick vidare och att man sen räknade ihop GP special och küren. Tjiii fick jag

kl

"Holländska dressyrstjärnan Anky van Grunsven planerar inte att rida OS i London."

jag trodde att de tio bästa i GP specialen gick vidare och att man sen räknade ihop GP special och küren. Tjiii fick jag

Sorry jag är helt EFTER , jag har totalt glömt bort att man numer rider om medaljer även i GP- special :o

Nej båda klasserna räknas ihop och sedan går dom 10 bästa vidare till final dvs kuren.

Nope, helt fel. ;)
De 25 bästa går till Grand Prix Special där ryttarna börjar om på 0.
De 15 bästa i GPS går vidare till Grand Prix Kür. Tre ryttare per nation får rida GP Kür.

*andra som var snabbare ser jag*

Jag kollade upp på ridsports hemsida och jag hade rätt:
Så går det till
Ett lag består av tre ryttare och alla ryttarnas resultat räknas i lagresultatet. (Nytt 2008)
De 25 bästa går till Grand Prix Special där ryttarna börjar om på 0.
De 15 bästa i GPS går vidare till Grand Prix Kür. Tre ryttare per nation får rida GP Kür.
Poängen räknas i procent. Resultatet i procent från GPS och GP Kür läggs samman och divideras med två för att få slutprocent. Högst procent vinner.

Fler barn kanske? :angel:

Nej men seriöst, jag förstår henne fullt ut. Har man presterat vad hon har gjort är det inte konstigt att man inte är intersserad av att vara "medelmåtta" i eliten.

Hon e ju för skön Kyra, skrattar och TUGGAR TUGGUMI när hon kommer ut från banan, undrar hur många andra deltagare som gjorde det.

Sorry jag är helt EFTER , jag har totalt glömt bort att man numer rider om medaljer även i GP- special :o

Fast det stämmer ju inte heller. Det är bara en individuell medalj i OS. GPS och küren läggs ihop.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka