Isabellaohman
Trådstartare
Någon här som tränar/tävlar mycket dressyr med sin islandshäst? Hur hög nivå isåfall? Och hur går det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att jag kom i p redodlad dressyr är en slump, vi red klassisk islandshästridning förr och tävlade tölt till och med.
Men sedan har dressyrintrresset blivit större å större och lillskruttan verkar tycka detta är hur kul som helst så vi har allt mer slagit över till att bara rida 3 gångarter och dressyr.Men vi hoppar också regelbundet vilket hon tycker är lika roligt.
Många frågar varför jag inte säljer henne å köper mig typ ett sv hbl... men inte kan jag sälja denna lilla skrutt
Jag har också sett en del med jättefin mekanik i traven dock hade jag önskat lite mer gung på dom flesta,
men ofta så har galoppen lämnat en del att önska.
ÄSCH! Islänningar om några är ju små dressyrhästar!
De om några är avlade för att ha bra gångarter, många islänningar har ju betydligt bättre gångarter än renodlade dressyrponnysar tex.
Sen att tölten och passen kan ställa till det ibland handlar ju mest om ryttarfel och lite dålig utbildning.
Men "vanliga hästar" har ju missar dem också...
Övriga rörelser kan islänningar utföra minst lika bra som andra raser.
Dessutom ska man ha den häst man vill ha, oavsett ras!
Jag älskar ju min islänning också även fast jag är totalt ointresserad av den klassiska islandsridningen.
Å alla varken kan eller vill bli proffsryttare iaf.