Dressyr KM

Mirre

Trådstartare
nån som vet vilket program som man rider då?
Eller vilken klass alla fall. Typ Lc Lb eller så?

Sv: Dressyr KM

Beror på vilken klubb man tävlar på. Tror LB:1 är vanligast för "vanliga" ridskoleryttare, medan man på privatsidan kan få bestämma mer eller mindre själv beroende på vilken nivå ryttarna rider på..annars får man enas om ett program som alla kan rida på ung. samma vilkor.

/Fia

Det är som föregående skrev, väldigt olika. På ridskolan jag rider gick KM i år i LB:3. Förut var det LA, men just nu har vi många hästar som inte är LA-klass på ännu.

Hos oss så får man rida det programmet man vill sedan räknar vi procenten. Så det kan vara en ryttare som rider LC:1 och en som rider MSV A:1. Rättvisast för då kan alla vara med. Och sedan är det ju ganska kul att se de olika programmen oxå:)

Min klubb har så att man rider LC, LB eller LA, alla mot varandra (fast det är kategoriindelning), sen går man efter procenten. Detta är ett hyfsat system, men ändå är det alltid de som rider de högre programmen som vinner. Antagligen beror ju det på att om man rider LA, så är man ju duktigare än de som rider LC

Har för mig att klubben jag rider för brukar ha Lc:1 som KM klass för ridskoleryttare, och privata rider Lb:1an. Tror jag

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
363
Senast: Cactus
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 097
Senast: Fiorano
·
Dressyr Nästa helg ska jag tävla RM/DM för lektionsryttare i dressyr. Det ska bli jättekul såklart! I propositionen står det att det är...
Svar
8
· Visningar
1 182
Senast: Sirap
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 372
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama