dressyr hingstar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare misterhultspyret
  • Startdatum Startdatum
M

misterhultspyret

hej jag igen undrar bara vilka hingstar framgångsrika inom dressyren som inte har fullblod i sig.vill inte ha det utan vill ha ett rent halvblod gärna grov.
sen finns ju briar :love: någon som har avkomma efter honom?

Sack 907 är ju e:Kaliber som gett många stadiga hästar :D
Good Future, Martini, hans son Fontana (fast jag vet inte om de är i avel längre), Corrado WL, Chapman, Strauss, Bayron, Giunness, Master är bara några exempel som jag kan komma på just nu.

Ingen av dom har fullblod i de närmaste leden, men de har självklart fullblod i sig för det har alla halvblodshästar. Masters farfar Jovial var nästintill rent fullblod (97%), men annars tror jag inte att någon har fullblod i de närmsta leden.

Jag syftade på att Kaliber var stadig, inte Sack.

Och man vet ju aldrig, anlag kan hoppa över en generation eller två :D

Hejsan,jag har en åring,ett sto efter Donnerfly-good future.Det är en mkt bra dressyr stam eftersom donnerfly är efter den berömde Donnerhall.(mkt duktig dressyr hingst),så lämnar ju donnerfly mkt bra psyken på sina avkommor + en himmla snygg teckning och färg :D
Kanske det vore ngt för dig?
Mvh :banana:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
670
Senast: Roheryn
·
Avel Hej. Jag söker efter gul hingst som inte är från verbena Dressage då jag tänkte betäcka 2 ston, och den ena med Zucchero. Vill inte att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 004
Senast: Freazer
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka