Dressyr el. allround mot dressyr?

elaktroniqe

Trådstartare
Jag har en korkad fråga till er sadelfantaster där ute :p Jag har lite svårt att avgöra om den här sadeln (nederst på bilden) är en allround mot dressyr eller en vanlig dressyrsadel med korta stroppar? :angel:

32742488.jpg

Sv: Dressyr el. allround mot dressyr?

Tänkte på det jag också när jag fått in bilden i datorn, ska fixa det i eftermiddag! :D

Här kommer lite bilder som är mer rakt på :)

32744165.jpg

32744166.jpg

32744167.jpg

Så, vad tror ni?
Jag har nämligen lånat den här sadeln av en tjej som "fick den av en släkting" och inte har någon koll alls på hästar öht. Och den ligger som en smäck på min unghäst och är underbart skön att rida i :)

Det är fö. en Passier & Sohn Hannover med en PS-baum, diabolical_kitten, du som jag har förstått det som, har grym koll på sadlar, vet du ungefär vad den här sadeln är värd?

Med tanke på att kåpan ser lite kortare ut samt skärningen på vulstret så skulle jag tippa på att det är en allround mot dressyr.
Vad den är värd är svårt att säga utan att veta ålder, skick osv. Ta en titt på Hästnet på liknande årsmodeller och sätt priset efter det. Men några tusen ligger värdet på iaf.

Okej, tack :) Jag har blivit erbjuden att köpa den för 2000, är det ett bra pris? Sadeln är i superfint skick och stropparna ser knappt använda ut. Det enda som jag har sett är att det är några märken på framvalvet (dock inget som syns om man inte tittar riktigt noga) och att den är en aning ljusare i lädret i sätet.

Det är definitivt en allround mot dressyr, särskilt som det är en Passier. Jag har själv haft en Passiersadel som var allround men väldigt mycket mot dressyr. Det var den skönaste sadel jag ägt, synd att hästen växte ur den bara...
Och tusan vilket bra pris! Tycker absolut att du ska slå till och köpa den, då du säger att den passar hästen och du gillar den. Den skulle antagligen vara värd minst det dubbla.

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 322
Senast: Anna-KarinO
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 794
Senast: Lavinia
·
Utrustning Går i drömtankarna om att spara ihop till en riktigt trevlig dressyrsadel nästa år (eller kanske mer realistiskt, om några år :p). Har...
Svar
14
· Visningar
1 842
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 476
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård