enjoyable

Trådstartare
Jag har kommit till stadiet nu där jag ska skaffa mig en dress.
Har ni en dress och hur ser den ut? Var beställde ni den ifrån och hur mycket kostade den?

Lägg gärna in bilder!

Jag känner mig lite lost på Brizys hemsida :crazy:

Sv: Dress?

Jag håller själv på att beställa dress från brizy. Det lättaste är om du ringer upp till dom och får personlig kontakt med någon du kan då be dom skicka färgprover katalog mm. Har du sen några frågor längs vägen ringer du bara upp till din kontakt på brizy.

Jag har en dress, kör ponnytrav ;):D Vi beställde min dress ifrån Brizy, har en sponsor med .. men han betalade inte hela dressen, minns inte hur mkt han betalade .. :) Minns inte priset på dressen heller men .. beställ hem Brizys katalog, har för mig man fick med prislistor oh sånt i den med.

Min dress är orange och svart, och typ .. röd text och lite vita detaljer.

Orange, svart bröstband, triangel, ärm, vit hjälm (vill lacka om till orange, svart men måste ha lite money då)

Jag återkommer med bild :p

kann man maila å be dom skicka en katalog? För på deras sida står det ingenting om att man kan beställa en katalog...!:confused:

Ja visst kan du det. Ring eller maila till dom så kommer en på posten.

KL. Får jag fråga hur du gjorde med sponsorn?
Betalade han till dig eller betalade han till brizzy? är det dressföretaget som broderar dit reklamen sen?

Här har ni en bild på min dress, man ser ju inte dressen så bra men :) Ni behöver ju inte kommentera hur jag kör lr så .. ;):D

Polle2.jpg

Mejla till dom och beställ katalog, så gjorde jag :)

KL. Får jag fråga hur du gjorde med sponsorn?
Betalade han till dig eller betalade han till brizzy? är det dressföretaget som broderar dit reklamen sen?

Skulle tro att du menade mig :D
Det är Brizy som syr allting :)

Jo, min sponsor fick fakturan, och vi betalade en summa till honom (den resterande summan som han inte skulle betala). Kan ju tillägga att vi känner sponsorn, pappas chef ;):)

Skickade du in en "lapp" med sponsormärket på eller fick dom gå utefter skissen som du gjorde på din dress?

Jag hade sådan tur att jag träffade Brizy på en travdag så då fick jag allt måttat och beställde på plats.

Min sponsor mailade sin logga till dem så skötte de trycket. Sponsorn betalade allt ink lackad hjälm, tror allt gick på typ 10 000:-. Observera att det är cirka 10 år sedan.

Jag har blå dress med vita ärmrevärer med gula kanter och "axel-höftrevär" i samma utförande. Blå hjälm.

Jag valde en allväders som har fungerat bra i skitväder.

Senast ändrad:

Jo.. jag har räknat ut priset på allt de går på lite mindre än 10 000 kr. Då är de ju hjälm åxå med. Och då ingick åxå lackningen.

Skickade du in en "lapp" med sponsormärket på eller fick dom gå utefter skissen som du gjorde på din dress?

Jag hade det så enkelt att min sponsors logga är en simpel röd text med vit bakgrund ;) Så som sydde helt enkelt bara dit, texten som vilken vanlig text, dom utgick från min skiss :)

Jo.. jag har räknat ut priset på allt de går på lite mindre än 10 000 kr. Då är de ju hjälm åxå med. Och då ingick åxå lackningen.

Då kom jag billigare undan:p (beställde från utomlands, frakten inräknad, allt var nytt)

Jockeydress i superstarkt satinmaterial + hjälmöverdrag + blinkers i egna färger 1000 kr
Jockeyhjälm 500 kr
Jockeystövlar 400 kr
Jockeybyxor 5 dollar(då cirka 35 kr)
Jockeyglasögon 20 kr

Summa: 1955 kr ;) Billigt!

Då kom jag billigare undan:p (beställde från utomlands, frakten inräknad, allt var nytt)

Jockeydress i superstarkt satinmaterial + hjälmöverdrag + blinkers i egna färger 1000 kr
Jockeyhjälm 500 kr
Jockeystövlar 400 kr
Jockeyglasögon 20 kr

vart ifrån beställde du?

Jockeyhjälm 500 kr
Jockeystövlar 400 kr
Jockeyglasögon 20 kr

OJ :eek: Har du inga bilder så vi får se? :D

vart ifrån beställde du?

Dressen, hjälmöverdraget och blinkersen från Nya Zeeland
Stövlarna och hjälmen från England
Byxorna från Australien
Glasögonen från USA

Sedan har jag köpt en massa billiga sadlar från USA och olika tillsatser:)
Allt är mycket billigare att beställa från utlandet:cool:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 895
Senast: Ullmerkott
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 788
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
972
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
748
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka