Dreglar stora pölar...

A

annas

Hej,

Jag har en hund som plötsligt börjat dregla mycket på nätterna. Veterinärerna hittar inga uppenbara fel och bedömer det inte som akut... Men något är ju fel, det här är inte normalt. Ingen feber, äter och dricker bra, vill leka och gå promenader. Inget som sitter i tänder, hals. Möjligtvis lite låg temp. Frossig när inget händer.

Han har sedan tidigare problem med halsen och en gastrit. Påminner om när magen var som sämst - utom just dreglandet. Vi har tid hos veterinär igen på fredag, men ville höra om någon känner igen det här???

Det enda jag kan se är att en bit på toppen av ena kanintanden är borta, men han reagerar inte när jag trycker eller pillar där. Vet inte när det kan ha hänt. Är det någon som vet vad man kan göra åt en sådan skada om det skulle vara där felet sitter?

Väldigt tacksam för alla tips eller tankar som kan tänkas finnas!

Sv: Dreglar stora pölar...

När min hund började dregla massor så berodde det på en (godartad) tumör på insidan av läppen. Vid operation så upptäcktes en tumör till som varken jag eller vet sett när han undersöktes. Så de kan vara svåra att hitta. På min hund såg det ut som lite sträv och skrynklig slemhinna. Å andra sidan så dreglade han när han var vaken, inte när han sov. Jag tror inte det beror på att han smakat lite på en padda, då sätter dreglet igång ganska snabbt och det forsar verkligen ur munnen. Och de flesta smakar bara på paddor en gång i sitt liv ;)

Sv: Dreglar stora pölar...

Tack för alla tips!

Han började alltså dregla på när han sover natten mellan lördag och söndag och det håller i sig än.

Jag har inte sett att han rört någon padda - jag har inte ens sett någon typ av groda under de två åren vi bott här.
Varmt är det inte, illamående skulle det visst kunna vara. Men vad gör man mot det när tillståndet inte förändrats på ca 3 dagar?

Antar att det blir till att ge lugnande och gå igenom mun och hals noggrant... :confused:

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 908
Senast: Nominous
·
Hästvård Igår kväll vid 16.30 tiden ringde en stallkompis, som skulle passa min häst för en gångs skull. Jag är annars i stallet veckans alla...
Svar
9
· Visningar
5 157
Senast: Siggan
·
Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
6 336
Senast: Maddix24
·
Hundhälsa Skriver för att få lite råd och input. Min hund har haft ganska mycket problem med känslig mage, i våras stoppade hon i sig något på...
2
Svar
20
· Visningar
4 718

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka