Jag hade ju tänkt åka och besöka en före detta klasskompis ganska så snart. Men jag känner att jag drar mig. Det är 2 timmar och 20 minuter dit. Så det är inte bara ångesten man ska hantera. Man ska orka köra också. Och en resa till kompisen är ju nästan som en resa till Stockholm. Åt ett håll går det ju an, men jag tycker det är drygt att sen också köra samma väg tillbaka samma dag. Jag har ju kört långa turer förut, men det är jobbigt. Så jag har ännu inte kontaktat kompisen om jag är välkommen dit.

Men samtidigt. Om jag inte åker så utmanar jag heller inte ångesten och den blir inte bättre. Fast det hade ju räckt med 2 timmar bort.

Bra Wille!
Jag tänker såhär när jag läser dina funderingar, att det verkar som om du fastnar lite i det här med resan, och tänker varv på varv på hur det ska gå, hur lång tid det ska ta och hur jobbigt det kommer bli. Egentligen vet du ju inte hur det verkligen kommer vara, när du väl sitter där i bilen. Kanske lyssnar du på musik, kanske är det fint väder och vårtecken längs vägen, kanske är du pigg och utsövd den dagen och allt går som smort- ingen vet innan du faktiskt är där.

Katastroftankar är lustigt nog helt "normalt" för oss människor, trots att de är helt irrationella för det mesta. Det bästa man kan göra är iallafall att kliva förbi dessa tankar när de kommer, försöka att inte göda dem och låta dem breda ut sig, utan fokusera på det som finns bortom, som tex. att träffa en gammal vän och våga se fram emot det.

Blir så glad när jag läser att du tagit fighten mot dina tankar och låter dig själv få leva livet. Hoppas det blir en fin resa 💗!
Jag vet ju tyvärr att jag kan få en panikångestattack mitt i alltihop. Det i sig skapar en oro, och oron göder ångesten. Jag behöver känna att jag kan klara resan för att kunna lugna mig själv.

Jag sov för övrigt riktigt uselt i natt.

Kört 30 mil idag. Det gick skitbra att köra dit och hem och vi hade det väldigt trevligt. Jag kände mig verkligen välkommen. Blev bjuden på jättegod vegolasagne plus efterrätt. Och så snackade vi hur mycket som helst. Det tog lite mindre än två timmar att köra enkel väg. På vägen dit var det dock skithalt på sina ställen så jag fick ta det extra lugnt.

Kört 30 mil idag. Det gick skitbra att köra dit och hem och vi hade det väldigt trevligt. Jag kände mig verkligen välkommen. Blev bjuden på jättegod vegolasagne plus efterrätt. Och så snackade vi hur mycket som helst. Det tog lite mindre än två timmar att köra enkel väg. På vägen dit var det dock skithalt på sina ställen så jag fick ta det extra lugnt.

Fattar du hur grym du är!! Du gör ju såna stora framsteg nu, så kul att läsa 🥰

Grym du är! Bra jobbat 👏🏽

Det här är det bästa jag läst på hela veckan, så sjukt glad att det gick bra för dig och att du hade en trevlig stund!

Fasen vad härligt att läsa! 😍😍🤩

Och nu undrar jag hur jag själv ska kunna toppa det här mottagandet om/när hon kommer hit på besök.

Va roligt att det gick bra och att du hade det trevligt :heart starkt jobbat av dej 💪 tycker du har gjort ganska stora framsteg det sista. Så mycket mer positivt och framåtanda nu. Hoppas det håller i sig eller till och med blir ännu bättre :heart

Va roligt att det gick bra och att du hade det trevligt :heart starkt jobbat av dej 💪 tycker du har gjort ganska stora framsteg det sista. Så mycket mer positivt och framåtanda nu. Hoppas det håller i sig eller till och med blir ännu bättre :heart
Jag gör så gott jag kan och har siktet inställt på att göra saker jag vill. Livet går inte i repris. Och då måste jag jobba på att få undan hinder som står i vägen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 308
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag känner mig så störd över att jag inte klarar av att resa långt längre. Jag kunde ju det förut under några år. Och nu är jag tillbaka...
Svar
18
· Visningar
964
Senast: Tualma
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tänkt VÄLDIGT mycket idag. Eller inte bara idag men MEST idag. Men om jag ska börja nånstans så var det med bråket eller hur jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 136
Senast: LiviaFilippa
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 605

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka