Drar hannar hem käk?

K

Kat

Drar hankatter någonsin hem möss och fåglar till hushållet, eller är det förbehållet honkatter?
Av alla jag haft genom åren, och alla jag hört av, så verkar det vara ett honkattsbeteende.

Bekräfta eller dementera!

Sv: Drar hannar hem käk?

Pappa får ideligen presenter av sina två hankatter, föga uppskattat. ;) Om jag ser till de katter vi haft genom åren så har kattgubbarna kommit hem med presenter till oss medans honorna jagat till sig själv och till sina ungar (kan inte minnas att jag nånsin fått en present av nån av våra kattgummor).

Båda hankatterna som var utekatter drog hem fåglar, möss, råttor och sorkar.

min killkompis har två katter. en hona och en hane..
jag har bara sett hanen ta in mat (som dock åker ut lika fort igen)

Drar hankatter någonsin hem möss och fåglar till hushållet, eller är det förbehållet honkatter?
Av alla jag haft genom åren, och alla jag hört av, så verkar det vara ett honkattsbeteende.

Bekräfta eller dementera!
Vanligast är väl att honkatterna delar med sig av sina byten.:crazy:
Min suveräna honkatt Tussan fångar massor med byten och har tom försökt få mig att smaka.:eek: :crazy:
Hon bet snällt av huvudet på råttan och sa varsågod!:D
Jag tacka nej!:rofl:

Katten är så snäll så när hunden har valpar, kommer katten hem med sorkar till hunden.
Himla snällt av katten faktiskt då hunden alltid brukar retas med henne.(bägge vill va högst i rang,ingen vill ge sig .)

Har en honkatt till men hon är en riktig bimbo:angel: och fångar i ochförsig en och annan mus,men klantar sig oftast och tappar bort dem igen.:D
Och hon skulle aldrig dela med sig,en riktig liten egoist och snåljåp.:D

va söt hon var. min hankatt kommer in med sorkar å sånt, å ger till sin tjej som har ungar och hon blir helt knäpp fräser å morrar ingen får komma i närheten,

Nu är inte mina katter ute men det är hanen som oftast kommer med presenter (mjukdjur). Min kompis hankatt kom hem med en chorizo en gång, svinnöjd var han. :crazy:

Japp. Måns är dock så snäll så han lägger allt utanför bron, bara så att vi skall se liksom.

Den gången vi hade kattvakt som grillade och lämnade dörren öppen då han skulle hämta nåt så hamnade dock en stor trast mitt på köksgolvet. Blodet stänkte, men vi ska nog vara glada att den inte levde ...

Ekorrungarna har han dock bara släppt där de varit eller dragit under huset.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 902
Senast: QueenLilith
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 610
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 213
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Sytråden del 4
  • Kallbad