Sv: Dräktigt sto som rullat fast.
Då skall jag lugna dig mitt hopplösa sto låg fast jag vet inte hur många gånger när hon var dräktig men hon fick en fin liten piggelin ändå, var själv väldigt orolig och fråga vet om saken, vist har man otur så kan fölis snurra runt osv men risken är liten de ligger ju ner utsträckta på sidan annars också så att de i stället ligger ytterligare ett kvarts varv åt fel håll ökar ju inte risken jättemkt.
Mitt sto har tyvärr den tråkiga vanan att ofta rulla upp fast i väggen som odräktig så tar hon sig oftast loss men när kroppen börjar bli modell valross så är det bara att börja plocka loss henne från väggen titt som tätt. Hon är nu igång på sin andra dräktighet och nu börjar hon bli osmidig så i förra veckan var första gången damen behövde hjälp och vis av erfarenhet vet jag att det inte är sista gången denna dräktighet.
En lustig grej i det hela är hennes dotter redan som litet föl la hon sig med flit med benen uppe på väggen och SOV när hon vaknade så rullade hon lätt tillbaka och reste sig så det var alltså inte som hon fastnade, jag såg ut som en fågelholk första gången jag såg det, dock gjorde hon så jätteofta så hennes sovstil var stora samtalsämnet bland de bekanta. En kvalificerad gissning är att även mor haft denna ide som liten och inser helt enkelt inte att man inte är lika smidig när man ser ut som en valross.
Ett tips från en som är van att välta tillbaka högdräktig elefant ta två långa grimskaft lägg ett i var karled om bortersta benparet (alltså det som är in mot väggen) sen är det bara ställa sig så långt ifrån man kan mitt för magen och dra ofta hjälper de till själva när de känner att de får hjälp och det gäller att komma in i samma rytm så behöver man inte dra så mkt utan ofta behövs bara en liten hjälp för att de skall komma runt.